Welke luidsprekers bij surround receiver Marantz NR1501

Gestart door MrChain, juli 23, 2024, 20:13:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrChain

Beste leden,

Smaken verschillen maar ik lees graag  welke luidsprekers jullie hebben aangesloten op een Marantz NR1501 surround receiver.
Die heb ik vandaag gekocht dus nu op zoek naar luidsprekers.

Alvast bedankt!
Robin

Marvin

Goeie middag, welkom!
Luidsprekers zijn een nogal persoonlijke keuze, volgens mij hebben we ook bijna allemaal iets anders in huis staan.

Zelf heb ik Tannoy.
Maar er zijn zoveel mooie merken op de markt, dat je eigenlijk zelf een beetje op pad zou moeten om hier en daar wat te beluisteren.
Bij iemand anders thuis, in een winkel, en als je dan iets hebt gevonden, dan zou je ze idealiter eerst een weekje thuis mogen uitproberen.
 
Via marktplaats is ook een optie natuurlijk, goeie luidsprekers zijn behoorlijk prijzig, dus 2e hands is zo gek nog niet.
En als er niet gek mee is omgegaan, dan kan er met een luidspreker niet veel mis gaan.
Op locatie luisteren is dan wel belangrijk, want je wilt er niet thuis pas achter komen dat je woofers aanlopen. (Bijvoorbeeld).

NB

Het pad wat ik heb gevolgd, is eerst reviews en overig leeswerk doen.
Shortlist maken en op pad gaan om ze bij een audiozaak of andere aanbieder te gaan beluisteren.
Dat is anders dan thuis, maar je krijgt wel een redelijke indruk.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.