SR6300 springt na inschakeln direct naar standby

Gestart door Franel, juni 30, 2024, 16:28:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Franel

Hoi,

in het verleden heb ik een SR6300 aangeschaft samen met B&W luidsprekers. Het geluid was best indrukwekkend. Inderdaad al een hele tijd geleden maar vond de combinatie nog steeds prima om naar te luisteren, dus er was geen nood naar iets anders uit te kijken. Extreem veel is deze installatie echter niet gebruikt, zeker niet dagelijks.
Enkele dagen geleden werkte alles nog prima en was we totaal geen aanwijzng dat dit zou eindigen.
De volgende dag werd bj het aanzetten van de versterker (zet hem steeds volledig uit, dus niet in standby) het volume in het versterker display weergegeven om vervolgens binnen enkele seconden de versterker naar standby te zetten.
Bij het terug willen "starten" hoor ik een aantal (vermoedelijk) relais klikken maar de "bedrijfsmodus" wordt niet bereikt.
Ik heb via de afstandbediening een clear all gedaan en al de verbindngen (TV, DVD, video, luidsprekers,...) losgemaakt. Er is dus niets meer verbonden met de versterker (behalve natuurlijk de 220V). Toch wordt telkens na een reeks geklik terug gegaan naar standby.

Misschien dat iemand een idee heeft hoe dit op te lossen alhoewel ik vermoed de er een electronische component defect is en er een technieker aan te pas moet gaan komen.

Dank jullie voor eventuele info!