koptelefoon problemen

Gestart door rene78g20, juni 15, 2024, 22:17:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rene78g20

lang geleden dat ik hier ben geweest maar nu heb ik een vraag ,
ik heb een 2225 receiver die ik gebruik samen met een marantz cd 6000 ose cd speler .
ik luister alleen met een beyerdynamic T1 koptelefoon van de eerste generatie , een 600 ohm dus
nu heb ik al 2 koptelefoons die er mee op hielden op het linker kanaal , de eerste koptelefoon was een dt880 pro
en de tweede een t1 , contact met beyerdynamic schijnt op het moment onmogelijk te zijn dus ik dacht ik zal wel
2 keer pech gehad hebben en heb een andere t1 gekocht die nu ook problemen begint te geven .
mijn vraag is eigenlijk of de receiver dit kan veroorzaken , ik neem niet aan dat de cd speler zoiets kan doen

Emiel77

#1
Kort en krachtig: Ja.

Misschien te makkelijk gedacht, maar probeer de hoofdtelefoon eens via de 2225 en de CD6000?? beide hebben de uitgang...
Zou best kunnen dat er een probleem zit in de aan de hoofdtelefoon kant van de 2225...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

rene78g20

heb ik in het verleden wel geprobeerd , maar als de linker kant eenmaal begint te kraken dan is het al te laat , het lijkkt wel of de versterker soms te veel spanning of zo geeft aan 1 kant ( als dat kan tenminste )
vandaar mijn vraag of het mogelijk is

SB_Marantz

#3
Ook hoofdtelefoons worden door de eindversterker in een versterker aangestuurd dus grote kans dat die kant defect is.
Of een ander wat kleiner probleem.
Voor een onderzoek/info mag je een pb sturen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM