Subwoofer instellen

Gestart door ArjenAH, april 29, 2024, 09:57:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: ArjenAH op mei 21, 2024, 16:26:10Nee dit leidt tot een eindeloze discussie geen zin in.
Je moet het echt hiermee doen.
Spijtig  :-( , maar dan schrijven "Ik heb verschillende luidsprekers vergeleken en geen één onder of de zelfde prijs presteren beter" zorgt ook voor discussies :wink: , de reden dat ik trouwens reageerde. Zonder dat ik daarmee zeg dat je geen gelijk hebt. Vaak heeft iedereen gelijk omdat iedereen andere criteria hanteert :yes:

Ik wou vooral een merk dat vaak vergeten wordt, even onder de aandacht brengen zowel bij jou als bij andere volgers van dit topic, want dat is toch ook een deel van het doel van dit forum, toch ?

Maar oké ik respecteer je keuze, en laat het hier dan ook bij. Veel luisterplezier alvast  pompom
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

ArjenAH

Heb nu mijn Sub achter de zitbank geplaatst en de Sub 90 graden gedraaid. De Sub staat nu haaks op en precies tussen beide luidsprekers in. De afstand tussen Sub en mijn luidsprekers is nu 5 meter. Voorheen stond hij recht tegen over mijn linkerluidspreker op 4 meter afstand. Ik moet zeggen een aanzienlijke verbetering. De intergratie van mijn Sub op mijn luidsprekers is nu veel natuurlijker. (voorheen te aanwezig en intergratie was minder)

Eén ding waar ik nog mee zit is een dip van -8dB tussen 40hZ en 50hZ op mijn rechterluidspreker. Misschien kan ik dit oplossen door de Sub meer tegenover de rechterluidspreker te plaatsen?

Of heeft iemand anders een ander idee?
Arcam SA30
NAD M10 V2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar Arc
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X | Sony WH-1000M5
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus