Citaat van: ArjenAH op mei 17, 2024, 15:06:20Ik heb verschillende luidsprekers vergeleken en geen één onder of de zelfde prijs presteren beter. Ben ik wel uitgegaan van een gerenomeerd merk. (Dit omdat ik alleen hun opgegeven specs geloofwaardig vind) En daar komt nog bij dat het voor mij allemaal niet zo hard hoeft.
Heb je de Wharfedale Aura 4 bekeken het kleinere broertje van mijn Elysian 4's die qua prestaties naast de Bowers & Wilkins 802 D4 mogen staan die wel het dubbel kost van de Elysian 4.
Ik ben fan van Wharfedale, sinds ik de diamond 9 reeks heb gehad, daarna de Opus en nu Elysian (de center en 4 surrounds zijn nog steeds de OPUS). Zowel toen ik de diamond's kocht als de Opus kocht kon KEF en B&W me niet bekoren, zelfs niet in duurdere reeksen.
Wharfedale staat erom bekend veel waar te bieden voor weinig geld, het blijft me een raadsel waarom ze niet zo gekend zijn als Focal, KEF, B&W, ...
De Wharfedale Aura 4 staan momenteel in promo bij Wharfedale zelf, €2.899,00 per paar. En ik zie aanbieders die zelfs onder die prijs gaan. Ze gaan een stuk dieper dan de B&W's, 37Hz en zelfs 26Hz (-6d). Die zijn wel qua formaat een stuk imposanter, snel 10cm breder en dieper als de B&W.
Of de Aura 3, €2.199,00 per paar, 39Hz en zelfs 28Hz (-6d).
Qua specs plaats ik deze B1W eerder naast de Wharfedale EVO 4.4 (999€ per paar).