Citaat van: Smeagol op maart 30, 2024, 14:33:52Beste leden,
Ik heb ooit een Cinema 40 kort gehad, maar deze gaf enorme hickups in het geluid over e-ARC. Elke paar seconde viel het geluid een halve seconde weg.
Nu heb ik nooit kunnen achterhalen of dit aan de Cinema 40 lag of aan mijn Samsung tv, want heb de Cinema 40 teruggestuurd.
In de nabije toekomst zou ik toch mijn SR-8015 willen vervangen voor de Cinema 30.
Nu ben ik alleen bang dat de Cinema 30 hetzelfde probleem heeft als de Cinema 40.
Gewoon bestellen en eventueel terugsturen vind ik zelf niet zo netjes, maar eigenlijk zal dit wel moeten.
Zijn er mensen die bekend zijn met de hickup problemen met de Cinema 40 en of daar mogelijk een oplossing voor was?
Het blijft een probleem met Arc en eArc.
Vaker gemeld is dat Arc een "open" norm is en dat iedere fabrikant daar zijn eigen draai aan geeft.
En dat is nu net het probleem, Sony doet het zo, Samsung, LG, Philips doen het zo, en een receiver moet dat allemaal in goede banen leiden.
Daar gaat het zeer vaak verkeerd met de nodige geluid of beeld synchronisatie stotters.
Is nagenoeg niets aan te doen, zit het alleen in geluid dan kan je overwegen om een Optische kabel te gaan gebruiken.
Dan verlies je wel het gebruik van Atmos (TreuHD) en DTSX (DTS-HD), maar daar hoef je niet wakker van te leggen, dat corrigeert DSU en NeuralX in beperkte mate via Optisch.