Citaat van: Lp83 op februari 16, 2025, 21:13:41Hoi!
Sinds enkele weken heb ik de Marantz model 50 in huis. Ze zijn nu gekoppeld aan q acoustics 3030i maar ik overweeg om andere speakers te kopen al ben ik wel gek op het warme geluid van de q acoustics. Ik zou best iets meer uit willen geven om nog meer van het geluid te genieten.
Hebben jullie goede tips? De huiskamer is redelijk groot (Met open keuken) maar ik luister muziek vooral vanaf de bank. We hebben een gietvloer en helaas klinkt het soms best wat hol binnen. Verder luister ik naar erg veel soorten muziek, van klassiek tot jazz tot rock tot techno.
De speakers moeten op de kast staan. (Geen vloerstaanders)
Ik las al iets over b&w 606 s3 of 707 s3.
Ook gekeken naar wharfedale super denton en naar dynaudio.
Kortom: warm vol geluid, voldoende details maar niet te strak;)
Er zijn veel die fan zijn van B&W. Ik niet, al moet ik zeggen dat ik me daarvoor baseer op luistersessies van 15 jaar en langer geleden.
Pas op ik zeg niet dat ze niet goed klinken, maar is gewoon niet mijn ding.
Lang geleden kocht ik mijn eerste Marantz, een SR7500. Ik tesamen ook nieuwe speakers (ik had toen Pioneer speakers die ooit deel uitmaakten van zo'n stereoketen, waar versterker, CD, cassette en equalizer in een grote behuizing staken).
Ze lieten me toen de 2 courrante merken horen, B&W en KEF speakers...maar het sprak me niet aan. En ik vond ze echt niet goed in het laag. Zowel vloerstaanders als boekenkast modellen.
Ik ben dan in een andre audiozaak terecht gekomen, en daar hebben ze met wat speakers laten horen, en ik ben als een blok gevallen voor de Wharfedale Diamond 9.5.
Jaren later in het Antwerpse in de buurt van mijn toenmalige werkplek een audiozaak gevonden waar ik al eens een audio of video kabel kocht. Ze hadden daar de Wharefedale Opus 2, en die spraken me enorm zeker ook de 'looks'.
Ze hadden ook Focal's staan, die klonken wel wat hetzelfde, zover ik me herinner waren 'boomeriger' en met hun looks die me steeds aan de transformers deed denken kon het niet halen van de Wharefedale Opus 2.
Ik heb er zo'n 15 jaar van genoten, en vorig jaar vervangen door ... jawel de Wharfedale Elysian 4. Ik kocht ze zelfs blind zonder gehoord te hebben.
Ik vind dat die héél goed matchen met Marantz, en hebben zeker dat warme geluid. De Opus en de Elysian's hebben zeer veel detail al zijn die ook een andere prijsklasse.
Ik zou zeker gaan horen naar die Wharfedales.