Marantz Model 50 versterker

Gestart door Hoewie Loewie, oktober 24, 2023, 21:35:46

Vorige topic - Volgende topic

AlexH

Het is ook niet een upgrade die ik zoek in versterker, de 7005 bevalt nog steeds uitermate goed.
Als ik aan een upgrade denk, heb ik eerder bijvoorbeeld een ortofon blue naald ipv de red die ik nu heb.

Streamen doe ik bijna niet, alleen in de auto of als ik buiten ben.
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Emiel77

Citaat van: AlexH op oktober 26, 2023, 11:29:58Als ik aan een upgrade denk, heb ik eerder bijvoorbeeld een ortofon blue naald ipv de red die ik nu heb.

De Ortofon 2M Blue is een prima elementje, ik zeg doen :-D

Heb de mijne vervangen voor een Ortofon Concorde Century, 2M Bronze niveau, kan ik ook zeker aanraden.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Lp83

Hoi!

Sinds enkele weken heb ik de Marantz model 50 in huis. Ze zijn nu gekoppeld aan q acoustics 3030i maar ik overweeg om andere speakers te kopen al ben ik wel gek op het warme geluid van de q acoustics. Ik zou best iets meer uit willen geven om nog meer van het geluid te genieten.
Hebben jullie goede tips?  De huiskamer is redelijk groot (Met open keuken) maar ik luister muziek vooral vanaf de bank. We hebben een gietvloer en helaas klinkt het soms best wat hol binnen. Verder luister ik naar erg veel soorten muziek, van klassiek tot jazz tot rock tot techno.

De speakers moeten op de kast staan. (Geen vloerstaanders)

Ik las al iets over b&w 606 s3 of 707 s3.

Ook gekeken naar wharfedale super denton en naar dynaudio.

Kortom: warm vol geluid, voldoende details maar niet te strak;)

dmeerpa

Citaat van: Lp83 op februari 16, 2025, 21:13:41Hoi!

Sinds enkele weken heb ik de Marantz model 50 in huis. Ze zijn nu gekoppeld aan q acoustics 3030i maar ik overweeg om andere speakers te kopen al ben ik wel gek op het warme geluid van de q acoustics. Ik zou best iets meer uit willen geven om nog meer van het geluid te genieten.
Hebben jullie goede tips?  De huiskamer is redelijk groot (Met open keuken) maar ik luister muziek vooral vanaf de bank. We hebben een gietvloer en helaas klinkt het soms best wat hol binnen. Verder luister ik naar erg veel soorten muziek, van klassiek tot jazz tot rock tot techno.

De speakers moeten op de kast staan. (Geen vloerstaanders)

Ik las al iets over b&w 606 s3 of 707 s3.

Ook gekeken naar wharfedale super denton en naar dynaudio.

Kortom: warm vol geluid, voldoende details maar niet te strak;)

Er zijn veel die fan zijn van B&W. Ik niet, al moet ik zeggen dat ik me daarvoor baseer op luistersessies van 15 jaar en langer geleden.
Pas op ik zeg niet dat ze niet goed klinken, maar is gewoon niet mijn ding.

Lang geleden kocht ik mijn eerste Marantz, een SR7500. Ik tesamen ook nieuwe speakers (ik had toen Pioneer speakers die ooit deel uitmaakten van zo'n stereoketen, waar versterker, CD, cassette en equalizer in een grote behuizing staken).

Ze lieten me toen de 2 courrante merken horen, B&W en KEF speakers...maar het sprak me niet aan. En ik vond ze echt niet goed in het laag. Zowel vloerstaanders als boekenkast modellen.
Ik ben dan in een andre audiozaak terecht gekomen, en daar hebben ze met wat speakers laten horen, en ik ben als een blok gevallen voor de Wharfedale Diamond 9.5.
Jaren later in het Antwerpse in de buurt van mijn toenmalige werkplek een audiozaak gevonden waar ik al eens een audio of video kabel kocht. Ze hadden daar de Wharefedale Opus 2, en die spraken me enorm zeker ook de 'looks'.
Ze hadden ook Focal's staan, die klonken wel wat hetzelfde, zover ik me herinner waren 'boomeriger' en met hun looks die me steeds aan de transformers deed denken kon het niet halen van de Wharefedale Opus 2.
Ik heb er zo'n 15 jaar van genoten, en vorig jaar vervangen door ... jawel de Wharfedale Elysian 4. Ik kocht ze zelfs blind zonder gehoord te hebben.
Ik vind dat die héél goed matchen met Marantz, en hebben zeker dat warme geluid. De Opus en de Elysian's hebben zeer veel detail al zijn die ook een andere prijsklasse.

Ik zou zeker gaan horen naar die Wharfedales.

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4