Cinema 70 versus Cinema 40Gisteren de C70 neer gezet, en het was in 10 minuten aan het lopen.
Ok, met wat beperkingen tov de C40, maar dit is geen verkeerd ding voor dat geld.
Geen problemen Audyssey verliep vlekkeloos.
De Height speakers zitten keuring binnen een 0.5 dB, verder is alles mooi afgeregeld, zie foto.
Directional sub kan ik niet testen op de C70
Er zitten 2 sub uitgangen op, echter doet de C70 maar 1 sub, dat signaal wordt dan gecopieerd naar sub 2, het zelfde als een Y-splitter stekker.
Zo heb ik wel probleemloos alle 3 de subs werken, echter klinkt het wat "zwaar" omdat er geen Sub EQ aanwezig is in de C70, maar kan ook prettig klinken, sub eq vlakt ook dingen af en dat hoeft niet per se beter te zijn.
Audyssey MutiEQ klinkt wel anders dan XT32, moeilijk te omschrijven maar de surround effecten komen anders over, ik heb bekende film stukjes die ik altijd test, maar of dit daadwerkelijk aan MultiEQ ligt ?
Ik dacht trouwens te maken te hebben met de XT versie, maar het is de MultiEQ versie.
Waarschijnlijk dat daar die kleine verschillen in zitten, maar echt niet slechter, gewoon anders.
Verder is dit toch wel goed, vergelijk tussen de C70 en C40 is natuurlijk niet eerlijk, alhoewel het basis geluid het zelfde is, helder, goed verstaanbaar, alleen is de C70 iets te zwaar aangezet in de subwoofers door het ontbreken van Sub EQ.
De C70 zet de 3 op -8.5, dat is mij nog te hard in dit geval, staan nu 3 dB lager, dus bijna op -12......
Dit op de sub volume stand waar de subs in de C40 -3 mee krijgen per stuk !!
In basis mis ik niets, eens kijken of ik de subs nog wat beter geïntrigeerd kan krijgen.
3 subs moeten sowieso 6 dB terug in volume tov 1, gelukkig werkt de svs app met dB volume 😀
Er zal wat meer tijd ingestoken moeten worden om alles goed af te regelen, wat in de C40 automatisch gaat, maar dan hou je 2000 euro in je zak, als je daar realistisch over na denkt 🤔
Prima ding die C70........