Citaat van: Truder op juli 13, 2023, 22:45:03Het blijft voor mij een raadsel en ik heb weer de hele avond in de instellingen van beiden zitten zoeken. Zet ik met de Marantz avr a.b de marantz aan, gaat ook de philips tv aan. Ik zet dan de tv uit met zijn philips a.b. Wanneer dan later de marantz met zijn a.b. uit schakel, gaat die kl.te tv weer aan als ik naar bed wil.
Wat je uit moet zetten is CEC, via deze functie kan je dus HDMI apparaten koppelen zoals een AVC met een TV en/of BD speler.
CEC,
HDMI bediening in het Nederlands, kan je aan en uit zetten in het HDMI setup menu.
Ook is met HDMI bediening AAN van alles mogelijk maar kan je ook het "bos" in sturen en lijken apparaten een eigen leven te leiden.
Dus wil je alles gewoon met eigen AB bedienen,
HDMI bediening UIT.
Anders binnen dit menu proberen wat wel werkt voor je, bijvoorbeeld bij stroom aan + bron, of voeding uit opties.
Maar hou er rekening mee dat het allemaal zeer verwarrend kan gaan werken, CEC is een open norm, vandaar al die verschillende namen zoals:
BRAVIA Sync (Sony), Viera Link (Panasonic), Anynet+ (Samsung), Sonos Beam (Sonos)[1], EasyLink (Philips), 1-Touch Play (Roku)[2], Aquos Link (Sharp), Regza Link (Toshiba), RIHD (Onkyo), Simplink (LG), EZ-Sync (JVC) en Netcommand (Mitsubishi).
en iedere fabriekant geeft er zijn eigen draai aan, net zoals met (e)Arc.
En dan doen Marantz - Denon - Onkyo - Yamaha - NAD ect. ect. ook nog mee.........