Citaat van: RHK op juni 23, 2023, 09:26:30Paar jaar geleden een update gedaan via de leverancier. Meer frequenties en meer mogelijkheden. Apparaat opgestuurd en 2 dagen later weer teruggehad met nieuwe software. Was 35 euro kwijt incl. verzendkosten, dat vind ik goed te doen voor die prijs.
Tja, dat is andere koek als die +600 euro voor de volle versie Dirac + Bass Control, en mocht jij de amp verkopen en de software kwijt zijn is dat geen punt, wel met Dirac
Bass Control is nog niet beschikbaar voor D&M (waarschijnlijk 2024) maar wel het meest belangrijke gezien met dit de subwoofers afgeregeld worden, met alleen Dirac Life gebeurt dit niet !!
Ik zou het best willen proberen, maar niet met een 300 tot 600 euro gok gezien de "op papier" resultaten tussen Audyssey en Dirac er niet zoveel verschil in zit.
En wat Dirac gebruikers roepen neem ik met een korreltje zout, want het is altijd goed, je hebt tenslotte 600 euro betaald
Er is ook Audyssey X voor $200,00 wat weer nog meer mogelijkheden biedt tov de App versie, en ook is er nu een gecallibreerde mic te koop, de ACM1-X voor $80,00.
Of die mic nu zoveel verschil zal brengen voor de gemiddelde luisteraar lijkt mij stug maar zal nodig zijn voor de X versie.
Dit is dan zeg 300 euro bij elkaar, en geheel vrij in gebruik en niet gekoppeld aan een specifieke AVC !!
Ik heb nog geen vergelijk tussen Audyssey X en Dirac gezien, dat zou eerlijker zijn, of kunnen zijn, dan vergelijk tussen Audyssey XT32 en de duur betaalde Dirac.
Maar dan nog, de test grafieken laten zien dat ze nagenoeg het zelfde doen.
Eigenlijk komt het hier op neer, wil je achterover leunen en de software het werk laten doen, Audyssey.
Ben je een geluid freak en wil je lekker kunnen rommelen, en weet je waar je meer bezig bent, Audyssey X of Dirac.
Dit is ook wel interessant voordat iemand Euro's neer gooit voor Dirac.
https://www.youtube.com/watch?v=1Lk-nCBLtTo