Eerste indruk vergeleken met de 2800.
Qua audio klinken ze hetzelfde in de Pure en Direct stand, kan zo geen verschil waarnemen dat de een HDAM heeft (Marantz) en de ander niet.
Wat wel op valt is dat ik met de Denon de halve pluggen (poort plug met een kleine opening) moet gebruiken in de Kef R5, met de Marantz moet dat juist niet dus die geeft minder aanzet met bass, wat al jaren bekent is van Denon, dat die wat meer bass geven tov Marantz, dat klopt.
Dus in de neutrale stand merk ik geen verschil tussen deze 2 receivers qua geluid.
Maar dan na Audyssey, met de Marantz XT32 en de 2800 XT.
Een behoorlijk verschil waar XT32 na de setup meer rust in het geluid geeft.
Alles is beter in balance en er zit duidelijk verschil in de run met het test geluid van Audyssey met XT of XT32 van de front speakers.
Die is veel harder met XT, zeker tov de Center, dat is met XT32 beter in balance.
Cross-over zijn gelijk, wel vind ik de surround speakers beter erin zitten qua volume.
Wel tegen een paar instabile dingetjes aangelopen, niet kunnen gebruiken van kanaal volume in opties, daarna wel weer, en het rommelt ook af en toe in andere menu's, zal wel weer een update komen voor dit soort storingtjes.
C50 blijft tijdens gebruik redelijk koel, zeg handwarm in de ECO AAN stand, dus dat is goed.
Een vreemd ding, wat ook de 2800 heeft, is dat als je de receiver start je bijna een minuut moet wachten voor de gebruik kan maken van de Audio/Setup menu's, hij geeft dan de melding "aan het opstarten" denk dat er eerst contact met het Net gemaakt moet worden, Net verbinding staat bij mij op UIT.
Verder een mooi apparaat, goed afgewerkt, behoorlijk zwaar vergeleken met de 2800, en een goed werkende app.
Menu's via de Sony Oled is waardeloos, met steeds weg vallend beeld, maar dat hadden de Denon voorgangers ook dus zal in de Sony zitten.
Dus tot nu toe een prima ding, alles is redelijk goed af te lezen via de A-hole, jammer dat er geen optie in zit dat je kunt kiezen tussen Bron of geluid mode in het display, dat zou helemaal top zijn geweest, dus ga denk ik dat grote display wel missen.......