Citaat van: gerog op april 11, 2023, 20:45:00Bedankt voor jullie reacties. Ik volg jullie dat ik best eens naar een andere zaak ga. Kunnen jullie mij advies geven? Ik woon in Steenokkerzeel (vlakbij Brussel, Leuven, Mechelen).
Anderzijds ben ik (en vooral mijn partner) gecharmeerd door het esthetische van de B&W 704 S2. Hij is erg slank en past hierdoor perfect in onze salomruimte. We hebben ook de Audiovector QR3 eens getest, maar deze is al een stuk groter.
Maw het esthetische is een belangrijke factor.
Indien jullie tips over alternatieve speakers kunnen geven, zeer graag!
Ik apprecieer alvast jullie verdere raadgevingen.
Wat is de huidige versterker?
Ik begrijp dat het uiterlijk van de speaker nogal een rol speelt........
Las zojuist wederom een kolderverhaaltje:
These are demanding speakers as far as amplification goes. Their claimed sensitivity is a perfectly reasonable 88dB/W/m, but take a close look at the tech specs and you'll see that the 8ohms nominal impedance dips to a 3.1ohm minimum.
That suggests an amplifier with a decent amount of grunt is needed, something like the Roksan Caspian M2 would work well as a starting point.
Wanneer een versterker deze dip niet aan kan .....lekker laten staan.
Heb je alle mogelijkheden die de hedendaagse versterkers bieden nodig?
M.a.w. welke bronnen gebruik je?
Even terug naar de impedantiedip van 3,1 Ohm.
Laat het nu zo zijn dat mijn speakers ook naar 3 Ohm dippen.
Ik kan er elke versterker op aansluiten zonder problemen.
Of ik nu de kleinste pak welke max 2 x 15 Watt max kan leveren of de grootste met zijn 2 x 400 Watt @ 8 Ohm.
Laat ik het niet moeilijker maken dan het is: ''Jullie vinden de 704 mooi dus koop deze zou ik zeggen.''
Aangezien het esthetische nogal zwaar weegt.
En ik blijf het herhalen: Je kunt elders gaan luisteren maar de akoestiek thuis is altijd totaal anders dan in een winkel.
Veel succes gewenst!