Citaat van: sonsan op december 15, 2022, 14:59:50
Ik heb de sub op 9 uur staan en dan komt Audyssey met -0.5dB.
Jij wilt dus de sub op minimaal -7 omdat de Autostand de sub dan uit laat bij tv en muziek? En door te verhogen deze wel mee doet met TV?
Door mijn 0,5dB gaat mijn sub bij het geringste signaal aan. Daarom laat ik deze uitstaan bij tv kijken.
Zoals ik het lees regel je dus regelmatig de output naar sub afhankelijk waar je naar kijkt/luistert?
eeeeh, nee (denk een beetje rottig uitgelegd door mij)
Ik regel niets, dat doet de Auto stand van de subs.
Klopt wat jij zegt, bij 0,5 dB of meer richting de + dB stand zal de sub direct aan springen, wat de content ook is.
Vandaar mijn -7 Audyssey stand, zo krijgen de subs minder signaal en blijven ze vaker uit staan, wat ik wil.
(en die dB stand is uitraard bij iedere sub anders)
En om een iets hogere volume uitsturing te krijgen dan wat Audyssey standaard doet, zet ik handmatig de subs iets harder dan tijdens het meten.
Ik wil die dingen zeker niet in TV aan hebben staan, SBS6 en RTL sturen al redelijk wat LFE uit, mijn grote Klipschen kunnen dat zelf wel af.
In films is het een ander verhaal, maar dan gaan ze ook direct aan, hoef ik niets voor te doen
Wil ik ze wel aan hebben in TV of Muziek, doe ik het volume even ietje harder, en hop, de rode leds springen op blauw, ook met Stereo
Het is even piellen wat de "gouden" stand is, dat ze uitblijven wanneer je wilt, en aan gaan wanneer je wilt.
Maar dan moet de output van de receiver naar de sub sowieso omlaag, anders blijven ze aan gaan.