Heb Tidal even geprobeerd maar kwam al snel tot de conclusie dat het geluid vooral "gedempt" klonk, vandaar dat ik nu Qobuz ook even aan het testen ben, helderdere en vollere soundstage iig, weinig op aan te merken.
Ben er ook achter dat voor mij in principe 24 Bit 44 kHz al erg prettige resultaten geeft.
De stappen naar 48, 88, 96 of 192 kHz geven voor mijn gehoor iig geen noemenswaardige verbeteringen, iets dat ook in de link in een van de bovenstaande reacties naar voren komt.
24 Bit geeft ook geen geluid kwaliteit verbetering, maar vooral een breder dynamisch bereik.
Ik ga niet beweren dat Tidal slechter is, ik verwacht dat het probleem qua ervaring wat dat betreft zit in het niet ondersteunen van MQA door de ND8006 aan deze kant.
Na het lezen van de links in bovenstaande reacties ga ik nog wel even nadenken of ik naast Apple Music wel door wil gaan met Qobuz, word een afweging van beschikbaarheid van iig 24 Bit materiaal en eerlijk is eerlijk, dan is Qobus eigenlijk best een dure oplossing in mij ogen... niet dat ik Qobus als service of artiesten niets gun hoor, persoonlijke afweging. voor zover ik nu kan roepen kan ik wel melden dat ik Qobus een prima platform vind.
@Vinyl_Fuchs: met Tidal kwam ik bedraad naar de DAC van de ND8006 met diverse genres gewoon tot maximaal 24 Bit 96 kHz trouwens, geen idee waar de beperking tot 48 kHz vandaan komt... aan de andere kant, dat blijk dan ook weer niet heel veel uit te maken schijnt. Mocht je de ervaring met Tidal willen verbeteren... dan is een AudioQuest Dragonfly Cobalt nog wel een optie, MQA ondersteuning tot max. 96 kHz, dingetje is voor rond de € 230,- te krijgen op het moment hier, net mini jack naar RCA kabeltje dr bij en kan zo op de versterker geplugd worden ook...
Anyway, leuk tochtje om high res audio eens te testen etc
Oh en wat Qobus betreft: die gaat ook draadloos via de iPad doodleuk 24 Bit 192 kHz proberen te streamen... gaat niet goed ook trouwens
, gewoon bedraad aan de DAC van de ND8006 werkt het beste