Ik heb altijd erg veel verschil gehoord tussen diverse versterkers.Dat verschil wat ik hoorde kwam wel bij mij van de rechterkant kant, de kant waar mijn vrouw zit.
En zien deed ik het ook, op de bankrekening.
Kies wat je mooi vind, binnen een merk maakt het allemaal niet veel uit tenzij je af en toe het oor op de versterker legt, dan zal je een versterker uit de budget lijn heel licht horen brommen, een duurdere
meestal niet.
(ook horen brommen vanaf de luisterplek is zeker mogelijk)
En ik zeg bewust meestal !
Ik ben de trotse bezitter geweest van een McIntosh MA9000, zo'n ding van rond de 50 KG waar je gemiddeld gezien 30 gewoon goede versterkers voor kunt kopen, en brommen dat dat kreng deed, gewoon hoorbaar op 2 meter afstand
Terug geweest naar Audio Service, nieuwe trafo erin, en want denk je, nog steeds brommen.
Zelfs de monteur zij bij het terug geven, nou, ik denk niet dat het wat uitmaakt..............
Ik had nog een Denon PMA520 staan (180,00 euro !!!!!!!!) die aangesloten, en die was muisstil.
(Travo brom heb ik sowieso binnen Marantz en Denon nooit gehoord !! )
Het bedrag wat er neergelegd moet worden is een vorm van jezelf tevreden stellen.
Je verwacht (ook ik) dat zodra je een prijs grens over gaat dat het dan wel beter moet zijn.
Dat is dus absoluut niet het geval in de audio wereld, ook qua geluid zitten ze allemaal in die zelfde vijver te vissen.
De versterkers zijn uit ontwikkeld (de receivers nog niet) dus dan word het marketing en op gevoel van de koper spelen, en dat geld voor ieder merk.
Koop waar je je prettig bij voelt wat betreft merk, design of marketing verhaal, stel een budget vast en ga daar dan ietsje overheen, dan zal je zien dat die versterker het beste klinkt