Qobuz streamen

Gestart door Ronaldo, september 28, 2020, 12:19:35

Vorige topic - Volgende topic

Ronaldo

Citaat van: xander32 op oktober 04, 2020, 11:33:22
Dan begrijp ik het dat het lastig te accepteren is. Ik kan je echter niet verder helpen met het streamen van Qobuz , heb er te weinig kennis van.

Is het misschien mogelijk om uit te leggen waarom het geluid via de tv beter is dan via bubbleupnp?

Hopelijk geeft het antwoord iets meer rust.
Bedankt

xander32

Mijn aanname is het dat je de tv middels kabels aan een decoder hebt hangen en eveneens middels een kabel aan de SR (?). Wellicht dat bekabeld het in jouw situaties beter doet dan via het draadloze netwerk.

Citaat van: Ronaldo op oktober 04, 2020, 11:39:24
Is het misschien mogelijk om uit te leggen waarom het geluid via de tv beter is dan via bubbleupnp?

Hopelijk geeft het antwoord iets meer rust.
Bedankt

Ronaldo

Citaat van: xander32 op oktober 04, 2020, 13:23:51
Mijn aanname is het dat je de tv middels kabels aan een decoder hebt hangen en eveneens middels een kabel aan de SR (?). Wellicht dat bekabeld het in jouw situaties beter doet dan via het draadloze netwerk.

Via de app stream ik naar de tv, deze is bekabeld naar de Marantz
Met Bubbleupnp stream ik direct naar de Marantz, deze is verbonden met het Netwerk.
Je zou zeggen dat het streamen direct naar de Marantz directer is dan via de tv
Afijn, is moeilijk te begrijpen voor mij.

ohmusica

Bubble Upnp blijft m.i. behelpen. Heb ik ook geprobeerd. Ik heb HEOS en gebruik daarom Tidal. De betere qualiteit van Qubuz behaal je niet met de software van Bubble, het blijft behelpen. Dan is toch  Bluesound de betere oplossing voor jouw Marantzlijkt me, of je kiest voor Heos en Tidal.
YO can't always have what you want.

Vinyl_Fuchs

Inmiddels is Qobuz ook volledig geïntegreerd met de HEOS-app. Eindelijk. Maakt voor mij de overstap van Tidal naar Qobuz wel een stuk interessanter en die €3 (€13,99 vs €10,99) meer per maand kan ik nog wel ophoesten. Qobuz heeft inmiddels ook al langere tijd een uitgebreide muziekbibliotheek en geldt toch middels audiofiele consensus geluidtechnisch als de beste streamingdienst. Misschien ga ik de overstap wel "wagen".
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Jokke

Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd op Heos, maar kreeg teveel onderbrekingen in vergelijking met Tidal.  Dus ben ik nog steeds bij Tidal.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Jokke op Vandaag om 01:05:05Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd op Heos, maar kreeg teveel onderbrekingen in vergelijking met Tidal.  Dus ben ik nog steeds bij Tidal.
In dat geval zou ik ook kiezen voor Tidal. Ik neem een proefabonnement en op grond daarvan neem ik mijn beslissing.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

RHK

Citaat van: Jokke op Vandaag om 01:05:05Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd op Heos, maar kreeg teveel onderbrekingen in vergelijking met Tidal.  Dus ben ik nog steeds bij Tidal.

Ik heb Qobuz gratis op proef evenals Spotify. Heos app op mn tablet geinstalleerd. Op de Heos app kan je die audio streamingsdiensten koppelen en makkelijk switchen van de een naar de ander. Verloopt allemaal prima zonder haperingen. 
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Jokke

Het was mijn ervaring met Qobuz Connect enkele maanden geleden.  Misschien hebben ze het ondertussen opgelost.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal

RHK

Citaat van: Jokke op Vandaag om 09:20:23Het was mijn ervaring met Qobuz Connect enkele maanden geleden.  Misschien hebben ze het ondertussen opgelost.

Ik streamde vanuit de Qobuz app en toen kreeg ik haperend verbinding met de AV7706, waarin HEOS wel geïntegreerd zit.
Eenmaal met de nieuwe HEOS app op mn tablet gaat het prima, daarop kan je dus Qobuz koppelen.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

ArjenAH

Qobuz werkte bij ook goed. Wat ik vind van Qobuz is dat ze meer HR voorhanden hebben dan tidal.
Arcam A25 Powernode (N331) Powernode (N330) Arcam ST25 NAD M10 v2 B&W704 S3 B&W606 S3 Sub SVS SB-1000 Pro NAS DS224+ Audeze LCD X  B&W PX8 FIIO K9 AKM Roon server Nucleus Thorens TD 403 DD