CiteerDe SR8002 doet het behoorlijk goed m.b.t stereo weergave maar van wat ik heb gelezen, zou een dedicated stereoversterker een mooie stap voorwaarts moeten maken.
Je vind zelf dat de betreffende HT versterker het goed doet in stereo ,en ja je leest her en der dat een stereo versterker het beter zou doen ,maar er is dus op het net genoeg info te vinden dat een HT versterker het net zo goed doet ,en dat de verschillen blind niet meer waar te nemen zijn ,mits de toonregeling uit staat dan .
Ik ben zelf een keer met een HT bak onder de arm naar een versterker vergelijk geweest met de heilige overtuiging dat ik mijn HT versterker blind eruit zou pikken ,dit vergelijk ging d.m.v een A/B/X test en de HT bak moest het opnemen tegen een stereo versterker van het goedkoopste soort die weer op dezelfde manier was getest tegenover een toch wel vrij kostbare stereo voor/eind versterker en een zelfbouw UCD versterker ,van de ca 20 luisteraars hoorde niet één het verschil .
Denk jij het verschil wel waar te nemen, prima !
Vergeet in ieder geval niet dat de kans dat je verschil hoort tijdens een goed opgezette blinde test zo goed als nihil is .
Wat betreft uitgangsvermogen van versterkers is het zo dat de ene versterker gespecificeerd kan zijn aan 8 Ohm 20Hz-20KHz en de ander 6 Ohm 1KHz ,daarvoor zou je de specs van betreffende apparaten na moeten lezen .
Ik meen dat de SR 8002 die 125 Watt aan 6 Ohm 20Hz-20KHz levert .
Hoe dan ook een tiental Watt's per kanaal verschil is niet noemenswaardig .