Hierbij een Review na wat intensiever gebruik.
Ten eerste heb ik nogal wat veranderd aan de Setup.
Nieuwe Ethernetkabels van AudioQuest 2x Cinnamon 1x 5m Pearl
De Powerquest 2 van AudioQuest
De Netgear Switch is voorzien van een IFI Ipower 12v adapter
Van Spotify overgestapt naar Tidal.
Heb nu uitgebreid kunnen luisteren en testen
Met alle veranderingen zijn er ook verbeteringen in het geluid waargenomen al is het minimaal.
De bass is wat strakker maar nog niet op het gewenste niveau
Mijn Mid en hoog is waar de meeste winst is behaald.
Met elke verandering van ethernet tot powerquest en ifi adaptor bracht het meer rust.
De grootste verandering in geluid kwam echter van de switch naar Tidal.
Deze bracht meer detail en betere bass en het lijkt dat de schommeling in het volume van sommige nummers een stuk stabieler is, nadeel is wel dat ik betaal voor Hifi maar dat MQA (Hi res) niet word ondersteund door HEOS. Dus heb alleen Flac 44/16 bit cd kwaliteit, heb hiermee contact gezocht bij Marantz en ze konden mij hier geen uitsluitsel overgeven of dit wel in een later stadium word gebracht. Heb ook muziek gekocht bij Qobuz tot mijn spijt word deze muziek streamingsdienst niet ondersteund, dacht dan Deezer ook maar eens proberen en ook deze ondersteund geen Flac in de app van HEOS alleen Mp3 320 gelukkig had ik deze 3 maanden op proef.
Ben momenteel zeer tevreden over wat voor sound uit de Marantz komt al had het vermogen toch wel wat meer mogen zijn, loop soms toch tegen aan dat hij wel op de limiet zit dit uit zich in wat scherper hoog dan moet ik toch wel wat concessies doen en het volume wat minderen dan is het hoog niet meer scherp bijv. als hij op 45 staat doet het toch wel pijn aan de oren met scherpte op 42 weg scherpte en is het geluid weer zoals het hoort maar wel op volume dat je elkaar bijna niet meer kan verstaan. Dus op zich wel goed maar er had wel degelijk meer in mijn speakers gezeten. Heb de Dac van de marantz ook kunnen vergelijken met een Bluesound 2i wat toch wel een stuk rustiger en mooier was dan de interne DAC, deze zat aangesloten via een optische kabel van AudioQuest Cinnamon, de interne Dac was wat Scherper en bluesound bracht gewoon meer rust en dus ook wat langer luisterplezier zonder luister moe te worden. Is de DAC van de marantz dan slecht nee zeer zeker niet de Bluesound is gewoon een stuk beter. maar dat is dan ook alleen een Streamer. Al met al een nog steeds zeer content met de sound die uit de marantz komt zeker na alle upgrades wat meer openheid en een mooier mid en hoog bracht.
Het enigste minpuntje wat ik ervaar is dat als de versterker naar standby gaat dus als ik hem uitzet dan springt deze soms eeneens weer gewoon aan en dan ook nog naar een willekeurige ingang optisch of USB maakt hem niks uit dit is nu al 4 x voorgekomen heb dit ook gemeld bij marantz en waar ik hem gekocht heb maar moest het nog ff aankijken ze denken dat er dan een digitaal signaal binnen komt en dan weer inschakeld, wat natuurlijk zeer irritant is.
Maar de Sound Hell Yes geen miskoop!