Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 08, 2019, 17:14:45
Als je die graag wilt hebben, gewoon schieten en dan denk ik dat Joep gelijk heeft. Maar eerst verschillende versterkers uittesten die bij jouw passen qua budget/ functie/ design etc.
Waar speel je nu op qua apparatuur?
Ik heb intussen een Rotel A14, Rotel RA-1592, NAD C388, NAD C390DD en een Arcam SA20 thuis getest. Geen van deze beviel mij echt. Ik heb ook de oudere Audio Analogue Verdi Cento getest. Die beviel mij wel maar had een eigenaardige volume regeling op het toestel en geen DAC.
Ik had hiervoor een Marantz PM-11S3, een heel goede versterker maar eigenlijk wat te groot voor mijn kast en geen DAC. Nu gebruik ik tijdelijk een Yamaha A-S801, die vind ik een stuk beter dan zijn bescheiden prijs doet vermoeden en vind ik beter dan 5 bovenstaande versterkers. De ingebouwde DAC vind ik ook heel goed. Enkel de AA vind ik beter.
Luidsprekers zijn momenteel Sonus Faber Concerto Home (recent ook nog B&W 705 S2 en Mission QX-2). De bedoeling is om te veranderen naar een paar Dynaudio Evoke 20 of Monitor Audio Gold 100 luidsprekers.
De Hegel H190 kost hier 3590 Euro.