Deze nog ff afstoffen. Want sinds 29/12/'20 komt er weer muziek uit
Op facebook zag ik in een forum iemand voor bijkomen met ook een 2238b. Dus hem gevraagd of hij ook aantekeningen gemaakt had van de bedrading. Dus zo alle bedrading weer aanweten te sluiten.
Helaas verhielp dat niet de storing. Dus de transitoren Q751 en Q750 er weer uit om wederom door te meten. Deze bleken oke te zijn. Dus er weer in. Verder met meten van componenten op de print. Zo kwam ik uit bij weerstand R786. Deze gaf op de print een hele andere waarde dan de 22k ohm dus die er uit en weer in losse toestand wel de juiste waarde. De print gemeten op de plek van de weestand. Kon ik daar weerstand meten met het verdraaien van de potmeter. Vreemd want zou niet moeten. De print is rond deze plek wat vuil doordat daar een transistor geploft was. Na voorzichtig tussen de banen wat te schrapen kwamen er eindelijk de juiste waardes op de meter te voorschijn. De versterker in kunnen regelen en jawel hij kwam tot leven.
Nu speelt hij weer zoals het hoort. Me happy.
Het poetsen kan nu beginnen. Wat adviseren jullie voor de buiten-, binnenkant en printen?