Hi Maus,
Heb echt van alles geprobeerd:
+ kabel uit aan sub kant, in aan versterker kant stroom erop, sub in standby stand (rood). Zodra de kabel de ingang raakt gaat de sub uit z'n standby stand en gaat aan (groen)
+ ook een andere (oude) subwoofer kabel uit de tijd van de car audio ..
. Een vrij dunne kabel maar om maar ff te proberen een prima exemplaar. Bij deze kabel gaat het even goed maar uiteindelijk ook hier slaat hij weer aan.
+ trigger kabel aangesloten op mijn SR7008 en de sub. Dacht even dat dat goed ging omdat men in de winkel verwachtte dat de trigger kabel alles zou overrulen .. niet dus. Bij woofer op standby en SR7008 uit, heb ik de versterker aangezet en inderdaad, woofer gaat keurig aan. Hoopte dus dat als ik de versterker UIT zou zetten dat de sub ook uit zou gaan en uit zou blijven. Uit ging hij wel maar direct daarna ging hij weer aan...
Begin er een beetje simpel van te worden. Misschien is mijn sub kabel wel slecht afgeschermd en te lang (4 mtr) ?
Je gaat op een gegeven moment overal aan twijfelen...
De optie die jij zegt heb ik nog niet geprobeerd. Is een leuke voor zometeen ..
Hi MarcoD,
Da's toevallig, jij dus met hetzelfde probleem ....
Winkelier vond het wel een optie om hem anders aan te laten staan maar dat vind ik ook weer onnodig. Ik gebruik de woofer echt alleen bij films en als ik alleen ff goed naar muziek kan luisteren omdat iedereen uit huis is. De woofer staat dus zeker niet de hele dag te spelen. En dus altijd aanstaan is geen optie. Enige wat ik kan doen is OF de stroomkabel OF de subwoofer kabel achter losmaken als ik uitgespeeld ben. Maar dat lijkt me nou ook weer niet helemaal de bedoeling, zeker niet met een woofer van eur 1600...
Dinsdag hoor ik meer omdat iEar met B&W gaat bellen voor een oplossing. Een oplossing die er niet gaat komen vrees ik ...
gr Rene