De potmeter achter de LS staan ook op 0. Misschien een leuke optie in sommige woonkamers.
Met akoestiek aanpakken bedoel ik de reflecties achter onze bank, waar nog een flinke ruimte is.
Laat ik het ze zeggen; als ik klap dan hoor je daar een reflectie. Laminaat is de boosdoener en meer kleedjes is geen optie
De ruimte waar wij zitten ligt dan een vloerkleed en er hangen gordijnen. Zodra de gordijnen dicht zijn, dan nemen de reflecties hoorbaar af.
Of tzt een andere vloer, misschien enkele plafondpanelen, diffusers of 2 hogere planten.
Het is geen luisterruimte maar onze woonkamer vandaar.
Ook wij hebben een tijd geschoven met de LS en steeds een tijdje laten staan, maar deze positie klinken volgens onze oortjes het beste. Ze hebben een tijd sterk ingedraaid gestaan, in eerste instantie leek dit een mooiere sound te geven, een scherp smallere geluidsbeeld. Nu kunnen we elke instrument eenwijzen in een breed geluidsbeeld.
Moet ook bekennen dat het geschuif en gemeet geen fijne periode is en onrust geeft. Je plakt af, gebruikt een meetlint en zelf touw.....dan heb je het moment dat ze goed staan, het beste van alle geprobeerde situaties.
Dan is de kunst er af te blijven
Dat geeft rust en veel luisterplezier.
Met meten hebben wij de vrees dat we ons laten leiden door grafieken. De vraag is of dat een verbetering gaat worden voor onze oren.
Zelf denken we dat we in een fase zitten, dat we met akoestiek winst te behalen valt.
We lezen veel over REW metingen, tips van Sounscape en ander droog voer. De tijd gaat het leren