Hallo forummers,
Dank jullie wel voor de reacties.
Met Marantz is helemaal niks mis, maar het is nu ook weer niet zalig makend. Zeker als je eens een uitstapje doet naar wat exotische merken zoals in mijn geval ProAc, Roksan en Astin Trew.
En let wel, alles valt en/of staat met persoonlijke voorkeur, als je al heel lang luistert naar (de betere) Marantz en je komt eens bij iemand iets anders tegen wat je niet meer loslaat dan weet je zeker dat het niet alleen bij Marantz blijft.
Ik heb geen misselijke Marantz set (al zeg ik dit zelf
) maar wat ik nu in huis heb aan deze exoten, biedt veel meer muzikaliteit dan mijn Marantz set.
Zelf mijn Katharina (Hobby nummer 1) wist mij te wijzen op de details welke nu veel meer hoorbaar zijn en dat op dezelfde luidsprekers als waar de Marantz op speelde.
Alles valt of staat met de perfecte match en dat is in dit geval bij puur toeval heel goed gelukt.
En stap je dan van Marantz af?? Ja, want het is mij niet om Marantz te doen maar om muziek in zijn/haar puurste vorm te ervaren en dat doet Marantz in dit geval minder dan de exoten.
Je moet gewoon de stap durven zetten
en ik heb daar geen spijt van.
En wellicht dat de Marantz set ooit nog in de verkoop gaat, maar voorlopig is deze als zolder set geprolongeerd en zal daar zijn/haar kunstje gaan volbrengen.
Groeten,
Marcel