Citaat van: sjoek op augustus 10, 2017, 21:05:25
Ik heb zelf nooit een 1090 in mijn bezit gehad dus een vergelijk kan ik je niet geven. Maar ik heb wel een pm 5004 gehad die was aangesloten op mission 700 luidsprekers. Dit klonk altijd zeer goed. Ik heb hem ook wel eens aangesloten op mijn tannoys dit ging ook goed nooit geen problemen. Maar mischien het belangrijkste welke speakers ga jij er op aansluiten?
En waarom wil je graag de pm 5005. Pioneer maakt bv ook goede versterkers en voor de nieuwprijs van een 5005 kan je soms 2e hands ook wel leuke dingen tegen komen.
De versterker komt op mijn studeerkamer, aangesloten op een paar boekenplankluidsprekers van JBL.
Ik hoef ook niet per se een 5005, liefst wel een Marantz. Maar het moet wel betaalbaar blijven. Ik heb bovendien een versterker nodig met minstens 2 tape in/uitgangen en een platenspeleringang en daar zijn er niet zoveel van voor een redelijke prijs.
Citaat van: Reb op augustus 10, 2017, 22:12:56
In het zilver is de pm5005 nu zo'n 50 euro goedkoper dan de zwarte, o.a. google maar. Moeite waard om in overweging te nemen.
Als ik hem al koop dan zal het inderdaad de zilveren worden. Komt die 50 Euro mooi uit!
Citaat van: Maus op augustus 10, 2017, 23:29:31
Ik zie niet in waarom je een redelijk 'dikke' versterker in gaat ruilen voor een instapmodel... Ik denk dat je het probleem beter kunt zoeken in speakers of bronnen
De versterker hoedft niet per se 'dik' te zijn voor een studeerkamer, maar hij moet wel goed klinken.
Randapparatuur is het probleem niet. Als ik platenspeler en boxen aansluit op een andere versterker klinkt het in mijn oren beter. De 1090 heeft waarschijnlijk een klank die me niet ligt ofzo.
Ik besef dat de stap van Vintage naar nieuw nogal groot is, vandaar mijn vraag hier.