Janine Jansen (viool)/ Itamar Golan (piano) - 'Beau Soir' (op Decca CD).
Mooie rustige en zeer ontroerende muziek, wanneer de stemming een beetje minder en verdrietig is, want nu al sinds woensdag neurotisch thuis, want toch wel geschrokken van die nier percentage van 11%, daar bijna dialyse. Insuline spuiten en bloedsuikers meten is ook niet alles: Veel discipline en inzicht vergend, en ik wordt komende maand ook 63. Ben blij dat mijn lieve vriend John nog mijn maatje is, want had hem in een psychose op 20 oktober voor 10 dagen gedwongen naar zijn eigen, daartoe ongeschikte (te hoge concentraties formaldehydegas aldaar), eigen woning laten gaan. Soms lijkt alles tevergeefs, want een aarde is dan wel de dé plek van het genieten, maar óók van het leiden. Alleen wie stopt met streven naar genot of nog meer daarvan, ontsnapt aan het dát leiden, niemand anders. Ik ben nog niet zover. Kortom: Niets om jaloers op te zijn, al ben ik wat iedereen eigenlijk al weet, namelijk een beetje gek en krankzinnig geworden door al de eeuwen heen. In feite is een hekel hebben aan de/een ander, een hekel hebben aan jezelf. Niet 'tan?