opstarten van een ''vintage'' installatie

Gestart door Jor1982, december 20, 2016, 20:44:11

Vorige topic - Volgende topic

Jor1982

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een platenspeler en boxen.
Mocht iemand tips hebben, jullie input wordt zeer gewaardeerd.

Maus

NB

Staan op MP zat oude  Kefjes, als ze ook "vintage " moeten zijn. Die hadden wel een prettig geluid.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Jor1982

of ze vintage moeten zijn.... Het heeft de voorkeur, maar ik zou het niet erg vinden als ze meer van deze tijd zijn.
De platenspeler mag ook wel meer van deze tijd zijn. Maar, vintage heeft meer mijn voorkeur.

Maus

Platenspeler is meer een smaak en budget gebonden dingetje. Kun je een Marantz betalen en die wil je graag, dan kun je die nemen.

Moet het goedkoper kun je naar Akai kijken of de goedkopere Technicsen.

Speakers idd Kef, Celestion, ouwe Tannoys (wel prijziger). Legio speakers beschikbaar..
Ouwe B&O's zijn ook super.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Maus op december 25, 2016, 00:22:07
Platenspeler is meer een smaak en budget gebonden dingetje. Kun je een Marantz betalen en die wil je graag, dan kun je die nemen.

Speakers idd Kef, Celestion, ouwe Tannoys (wel prijziger). Legio speakers beschikbaar..
Ik heb zelf B&O M75 luidsprekers in mijn garageset: klinken lekker.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Citaat van: Maus op december 25, 2016, 00:22:07

:gp: helemaal mee eens.. qua platenspeler nog een tip de philips 212 soms ook niet duur te vinden en toch heel veel positieve ervaringen van te vinden.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

212 ook leuk, wel meer Philipsen trouwens. Die serie heeft soms wel elektronische problemen. Soms...
Ik heb er pas een weggegeven die helemaal werkte, kwam van een grofvuil berg.

100%Marantz

Citaat van: SB_Marantz op december 23, 2016, 10:22:50
Persoonlijk zou ik de meeste aandacht besteden aan de speakers.
Verder is een 2226 mooi en goed te servicen.
Laat de B versies staan.

succes!

Volledig mee eens.
Speakers eerst, dan een fatsoenlijke verterker. Bij Marantz zit je goed  :wink:
marantz, what else?

100%Marantz

Ik ga het een en ander verkopen.

Iemand interesse?

SM8 SC8
SM6 SC6
Model 240 en 3300

Allemaal volledig geserviced door SBmarantz
marantz, what else?

Cornelis1921

Citaat van: 100%Marantz op december 25, 2016, 13:19:21
Ik ga het een en ander verkopen.

Iemand interesse?

SM8 SC8
SM6 SC6
Model 240 en 3300

Allemaal volledig geserviced door SBmarantz
Xavier, verzuim niet het e.e.a. te beprijzen voordat je het hier officieel te koop zet; is verplicht op dit forum. Alvast succes. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

Ik zal het op de juiste plaats zetten zoals het hoord. Heb gewoon even gemeld om te zien of er interesse was.

marantz, what else?

HAL9000

ja ik heb wel interesse in de 240.   De  rest is heel leuk maar zoek het niet.  pompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!