Citaat van: Nb op november 30, 2016, 23:49:22
Ook ff off topic
Ik heb zo' n vermoeden dat de meeste kopers van vinyl er over een aantal jaren nog achter gaan komen
dat, kraken en ruisen en overslaan bijzonder vervelend kunnen zijn en bijna onvermijdelijk na intensief draaien en hier & daar een ongelukje. Ik heb een flinke platen verzameling gehad. Sommige platen heb ikwel 3 of meer keren overnieuw gekocht, wegens slijtage.
Ben nu al een aardig tijdje bezig met cd's te verzamelen. De zoektocht naar muziek op cd, die ik ooit op lp heb gehad,
is een soort jacht geworden. Mijn ervaring is dat cd's toch makkelijker netjes te behandelen zijn in gebruik dan lp's.
-------------
Ik heb tidal nu eens gedownload. Zal het eens proberen. Spotify is meer een soort gewoonte geworden.
Daarvoor draai ik nog niet lang genoeg mee om over te oordelen.
Maar ergens is het wel logisch
Bij vinyl slijt beiden, naald en album. Bij cd enkel de techniek om de cd te lezen.
Maar is dat geen ontzettend moeilijke zoektocht naar goede opname's? (bij vinyl is het tegenwoordig ook wel een zoektocht, maar ik denk dat het bij cd's nog moeilijker is omdat de markt veel groter is/was.)
Kraken en ruizen doen ze gelukkig niet allemaal, als ze dat doen dan gaan ze terug weg en maak ik er een broer, zus of vriend blij mee. Die storen zich er niet aan
Maar wil je dan echt zo een degelijke goede ervaring dan moet je toch wat geld tegen die cd speler gooien, of niet?
Of zit je ook ok met een cd speler van €1000-1500?