Thanatos bedankt voor je info... het enige wat aan mijn kennis ontbreekt is welke elcootjes gezien vanuit de versterker zijn aangewezen als LOW ESR en welke niet....uit datasheets kom ik wel uit....... mocht ik daar niet uitkomen dan is het voor mij uiteindelijk ook inpakken wegbrengen opsturen aangetekend naar de mannen hier die ten eerste heel goed zijn in reparaties en daarna pas revisie...revisies goed kunnen uitvoeren. Want loop ik geen kans om na revisie de hele versterker weer af te regelen ,,,,? en daar moet ik dan ook de geschikte apparatuur voor hebben (die ik niet heb....).
De elcos hebben specs zoals temperatuur.....ik kan er natuurlijk voor kiezen om voor alles 105 graden te gaan ipv 85 hier en 105 daar. Op basis van de techspecs datasheets van de componenten.....ESR, max rimpelstroom en ontwerp bedrijfsuren onder maximale belastingen kom ik ook wel uit. Ik wil wel elcos erin gaan zetten die hoge kwaliteit hebben dus zeer lange bedrijfsuren...... verder lekstroom van elcos....ivm ontlading...
Ik ben al de elcos aan het determineren echter sommige met gouden opdruk zijn slecht leesbaar.....maar positienummer opde PCB zal dan uitsluitsel moeten brengen.