Tja.... het geluid. In stereo is het goed te noemen. De bas is, in tegenstelling tot RX8 reviews, niet bijzonder aanwezig. Redelijk strak en hoog en midden zijn erg goed te noemen. Als er winst te behalen is, zit het in de versterker. Een strakkere aansturing is mogelijk door 1: losse voor en eindversterker of 2: Pre amp op de SR6010 en een MM7025. Ik ga nog Bi-amping proberen.
Ik ben zeker niet ontevrede. Klassiek klinkt gewoon erg goed hierop. Als je naar bv Hang on to your love van Sade luistert is de bas zeker strakker te krijgen. Diep gaat ie wel. Luister naar : Be your love van Bishop Briggs.
In surround zijn de Radius 90 geschikt voor de effecten. Op het moment dat je naar een SACD luistert. BV Dark side of the moon. Dan kun je storen aan het geringe kast volume. Het komt er niet zo uit als bij de RX8. Logisch natuurlijk. De center is een generatie ouder als de RX en. Dit hoor je nauwelijks. Het verschil met de Bronze was extreem veel groter.
De BK gemini2 mist in mijn ogen het geweld wat nodig is om de RX8 te ondersteunen in films of SACD. Hij komt eenvoudigweg te kort. Ik ga eens op zoek naar een SVS zoals iemand hier schreef. Op MP staat nu een MA RSW12 te koop. Lijkt me ook wel wat.. al staat de bieding na 1 dag al ruim boven de 500 euro.
Dus. Samenvattend: Een tevreden stereo luisteraar en een bijna tevreden surround genieter.
De HDR170 is een prima sennheiser product zoals ik ze al 20 jaar ken. Goede geluidskwaliteit met een goede bouwkwaliteit.
Het mooiste is toch wel de DM8000 en de UD7007 beeldkwaliteit met de LG. Dit is weliswaar geen 4K maar wat een beeld. De UD schijnt nog beter te kunnen na een Cinemike upgrade. Het geld ga ik er niet voor over hebben. Het is al zo diep en helder met een geweldige verversingsrate.
De Bluesound heeft gewoon het gebruikers gemak wat je met een streamer wil hebben. |Ik heb 'm met digitale coat en analoog aangesloten. Ik hoor geen verschil
Gegroet, Jeroen