De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrald

Citaat van: Zep op augustus 04, 2016, 12:18:57
Super!  :yes:
Ben nu alleen ernstig aan het oriënteren op een andere netwerkspeler, de NA6005 voldoet voor mij niet meer en past er sowieso niet meer tussen.

Wat bevalt je er niet meer aan en heb je al een selectie gemaakt voor welke er in aanmerking gaan komen?
Ik zit nog steeds heel erg in twijfel of ik ook voor steaming moet gaan..... vind van beide wel iets.
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Zep

Citaat van: Gerrald op augustus 04, 2016, 15:26:03
Wat bevalt je er niet meer aan en heb je al een selectie gemaakt voor welke er in aanmerking gaan komen?
Ik zit nog steeds heel erg in twijfel of ik ook voor steaming moet gaan..... vind van beide wel iets.

Verhoudingsgewijs vind ik hem er niet meer tussen passen. Qua klank (het warme ronde geluid) vond ik hem fijn op de SCM11 maar denk dat het op de 40 iets meer "open" en "helder/fris" mag zijn, dat past er beter bij voel ik.
Ik loop er met een paar in mijn hoofd,  de Cambridge Audio Azur 851N, de TEAC NT-503 en de Elac Discovery Series DS-S101-G. Een stapje hoger zou ik eigenlijk ook de NA-11S1 niet uitsluiten mocht ik deze voor een mooie prijs kunnen krijgen. Maar het is vrij lastig, ik moet echt gaan luisteren (ergens in de winkel) en dan nog eens even thuis aangesloten op mijn eigen set testen.

Ik zou niet meer zonder streamen kunnen in ieder geval  :no:
Waarom twijfel je aan streamen als ik vragen mag?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152092.0

Bovenstaande zou wel eens 'jouw speler' kunnen zijn  :yes:.
Indien je interesse toont bij de verkoper, kan je deze zeker (vrijblijvend) thuis uitproberen. Viktor doet daar niet moeilijk over.

Zep

Citaat van: xander32 op augustus 04, 2016, 20:26:18
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152092.0

Bovenstaande zou wel eens 'jouw speler' kunnen zijn  :yes:.
Indien je interesse toont bij de verkoper, kan je deze zeker (vrijblijvend) thuis uitproberen. Viktor doet daar niet moeilijk over.

Xander....bedankt voor de tip, waardeer ik  :yes:
Mocht ik voor Marantz gaan dan ga ik gelijk voor de NA-11.....dan beter meteen helemaal goed en geen spijt  :-D
Is dat trouwens niet dezelfde speler die jij ooit thuis gehad hebt?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op augustus 04, 2016, 22:06:22
Xander....bedankt voor de tip, waardeer ik  :yes:
Mocht ik voor Marantz gaan dan ga ik gelijk voor de NA-11.....dan beter meteen helemaal goed en geen spijt  :-D
Is dat trouwens niet dezelfde speler die jij ooit thuis gehad hebt?

Heeft wel een zware mod achter de rug, denk niet dat die te vergelijken is met een gewone na8005 (€1000-1500 voor een modificatie  :angel: ) Als je die een week kan testen, niets te verliezen toch  :angel:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

De NA11 klinkt wat meer donker, warmer als de 8005 CM. Die heb ik idd. hier gehad en ik was onder de indruk. M.u.v. diens sounding, welke meer helder is dan die van de NA11, doet die m.i. verder op geen enkel aspect onder voor een NA11. Het was juist ook die wat warme sounding van de NA11, welke mij meer aansprak.

Omdat jij aangeeft van het wat warme Marantz af te willen, is m.i. de NA11 geen logische keuze, de 8005CM daarentegen veel meer. Ik zou hem een kans geven, wellicht ga je heel blij worden :yes:.


Citaat van: Zep op augustus 04, 2016, 22:06:22
Xander....bedankt voor de tip, waardeer ik  :yes:
Mocht ik voor Marantz gaan dan ga ik gelijk voor de NA-11.....dan beter meteen helemaal goed en geen spijt  :-D
Is dat trouwens niet dezelfde speler die jij ooit thuis gehad hebt?

xander32

Citaat van: Matt op augustus 04, 2016, 22:22:59
Heeft wel een zware mod achter de rug, denk niet dat die te vergelijken is met een gewone na8005 (€1000-1500 voor een modificatie  :angel: ) Als je die een week kan testen, niets te verliezen toch  :angel:

:gp:

Zep

Ik weet niet, heel het concept van modificatie trekt me op een een of andere manier niet.....heb liever een component waaraan niets veranderd hoeft te worden, gewoon omdat het goed is zoals het is.
En volgens mij ben ik niet de enige....de NA8005 mod staat al meer dan een jaar te koop  :|

Ik ga sowieso eerst mijn lijstje af, maar zeker dank voor het meedenken....dat is het fijne van een forum als dit  :-)

PS, zoals ik al aangaf,  het mag "iets" minder warm.....de combi moet gewoon goed uitpakken, het is niet helemaal te voorspellen welke speler naar mijn zin zal zijn.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Gerrald

Citaat van: Zep op augustus 04, 2016, 17:42:49
Ik zou niet meer zonder streamen kunnen in ieder geval  :no:
Waarom twijfel je aan streamen als ik vragen mag?

ik vind het stukje van de lade van de cd-speler open doen en daadwerkelijk de cd uit het doosje halen ongeveer 1/5de van het gevoel wat het afspelen van vinyl mij geeft en vinyl is voor mij het ultieme muziek luisteren/beleven.

Dus ik ben bang dat mij het zo gaat tegen vallen dat ik alles onder "de knop" heb en dat ik dus niet meer echt het album ga luisteren maar ga zappen tot ik een ons weeg.....

En ik mag zo graag met 50 euro naar een tweedehands zaakje gaan opzoek naar leuk vinyl en/of een leuke cd
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

xander32

Begrijp ik, dat had ik ook. Echter heb ik mij toen ingelezen betreft CM en diens voorwaarden en die 'zorg' verdween. De huidige vraagprijs van €875,- maakt het apparaat wel heel erg aantrekkelijk als je diens presteren kent. Onbekend maakt onbemind.

Daarentegen kan je de euris maar één keer uitgeven en juist met deze hobby speelt het gevoel welke je bij een component hebt, ook mee  :yes:.


Citaat van: Zep op augustus 05, 2016, 00:15:36
Ik weet niet, heel het concept van modificatie trekt me op een een of andere manier niet.....heb liever een component waaraan niets veranderd hoeft te worden, gewoon omdat het goed is zoals het is.
En volgens mij ben ik niet de enige....de NA8005 mod staat al meer dan een jaar te koop  :|

Ik ga sowieso eerst mijn lijstje af, maar zeker dank voor het meedenken....dat is het fijne van een forum als dit  :-)

PS, zoals ik al aangaf,  het mag "iets" minder warm.....de combi moet gewoon goed uitpakken, het is niet helemaal te voorspellen welke speler naar mijn zin zal zijn.

WimPeu

Aangezien de meeste mensen toch ook altijd aanbevelen wat ze zelf hebben staan ga ik ook maar een advies in die richting geven. :angel: Ik zou een Meridian MS600 (streamer/renderer) kopen met een Roon abo. Dan ben je voor rond de €2000,- klaar en krijg je het kwa klank en bediening moeilijk beter en mooier voormekaar. Een nadeel kan zijn dat de Meridian niet met UPnp om kan gaan maar als je nu in gaat stappen zou ik geen enkele reden weten waarom je met minder genoegen zou moeten nemen. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zep

Citaat van: Gerrald op augustus 05, 2016, 01:12:00
ik vind het stukje van de lade van de cd-speler open doen en daadwerkelijk de cd uit het doosje halen ongeveer 1/5de van het gevoel wat het afspelen van vinyl mij geeft en vinyl is voor mij het ultieme muziek luisteren/beleven.

Dus ik ben bang dat mij het zo gaat tegen vallen dat ik alles onder "de knop" heb en dat ik dus niet meer echt het album ga luisteren maar ga zappen tot ik een ons weeg.....

En ik mag zo graag met 50 euro naar een tweedehands zaakje gaan opzoek naar leuk vinyl en/of een leuke cd

Ja, dat stukje nostalgie krijg je niet met streamen....als dat een onderdeel van je hobby is zou ik er niet op overstappen. Persoonlijk ga ik voor het gebruiksgemak, denk dat vooral daarin de afweging ligt of je gaat streamen of niet.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: xander32 op augustus 05, 2016, 09:08:45

Onbekend maakt onbemind.

Daarentegen kan je de euris maar één keer uitgeven en juist met deze hobby speelt het gevoel welke je bij een component hebt, ook mee  :yes:.

Daar heb je een punt Xander, en ja...vooral dat je het geld één keer kunt uitgeven maakt dat ik een keuze wil maken waar ik achteraf geen spijt van krijg. Die combi van de sound die je zoekt en, wat jij zegt, het gevoel welke je met een component hebt spelen allemaal mee.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: WimPeu op augustus 05, 2016, 09:42:22
Aangezien de meeste mensen toch ook altijd aanbevelen wat ze zelf hebben staan ga ik ook maar een advies in die richting geven. :angel: Ik zou een Meridian MS600 (streamer/renderer) kopen met een Roon abo. Dan ben je voor rond de €2000,- klaar en krijg je het kwa klank en bediening moeilijk beter en mooier voormekaar. Een nadeel kan zijn dat de Meridian niet met UPnp om kan gaan maar als je nu in gaat stappen zou ik geen enkele reden weten waarom je met minder genoegen zou moeten nemen.

Haha, en bedankt WimPeu....kan ik er weer één op mijn lijstje zetten  :wink:
Maar serieus, ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet veel weer over Meridian (behalve dat het volgens mij zeer prijzig is:-)) maar zal me eens gaan verdiepen in de MS600, je weet nooit natuurlijk.

Dank voor de input allemaal  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WimPeu

http://hifi-advice.com/Meridian-MD600-MS600-review.html

Review van de MS/MD600 combi. Dat is inmiddels achterhaald en je hebt nu genoeg aan een MS600 met een Roon abo. De MS600 was eerst rond de €2400,- maar de prijzen zijn inmiddels sterk gedaald en je hebt hem nu voor ronde de €1600,-. Mooie prijs voor werkelijk heel goed klinkende streamer. Kan makkelijk de concurrentie aan met de duurdere Linn's ed. Onbekend maakt onbemind maar mocht ik ooit mijn 861 verkopen dan is dit de enige streamer die er hier weer in huis komt en ja ik heb de linn's, Cambridge ect ect hier wel in huis gehad. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES