De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: bert50 op november 11, 2016, 23:22:38
Spullen liggen klaar ook dsd files en kabels

HB

Citaat van: xander32 op november 11, 2016, 23:57:44
Zep, je hebt voor morgen toch wel high end audiofiele stroom ingekocht?
Anders gaat het zonde van m'n tijd worden :roll:.
:-)

Wat dacht jij dan.....heel de straat heeft hier open gelegen om audiofiele leidingen naar mijn huis aan te leggen, de stroom zelf komt rechtstreeks uit de US (nog onder Obama geregeld), speciaal voor de Anthem  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32


WimPeu

Veel plezier heren!! Lees de verslagen wel.. hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

#288
Vanochtend mezelf voorbereid op mijn bezoek aan Zep/Jurgen. Welke CD's zal ik eens meenemen om zijn set aan de tand te voelen en te vergelijken met hoe of het bij mij klinkt....... Sh.t...... da's waar ook geen middel om mijn zilveren schijfjes tot leven te laten komen, het wordt een dagje tussen de streaming guys van het forum, hoe moet ik me nu staande houden zonder mijn goed gevulde dynaudio tas met CD's.... HLP
Effe denken, als ik nu gewoon een paar fotootjes maak van de booklets van een aantal van mijn CD's kan ik daar ter plaatse laten zien welke nummers van welke artiest ik graag zou willen horen. Zo da's gepiept  :-D

Rond de klok van 12 aangekomen, waar ik na aanbellen hartelijk wordt ontvangen door Jurgen. Een echte introductie was niet meer nodig daar wij elkaar al kenden van een samenzijn bij Xander32/Robert, maar toch altijd weer leuk om elkaar na enige tijd weer eens te zien. Binnen werd ik begroet door Bert, die ik ook al kende vanuit het verleden, dus een gesprek was in no-time opgang. Nou ik kan je vertellen dat je bij Bert geen gespreksstof tekort komt.  :-D

Onder het genot van een lekker bakkie Nespresso koffie maar eens gaan zitten en de eerste klanken en indrukken op me in laten werken. Behoorlijk opvallend is het grote TV scherm wat zich prominent tussen de luidsprekers heeft opgesteld. Daar mis je niets op volgens mij :-D. Het TV scherm wordt aan de linker en rechterzijde geflankeerd door een set mooie speakers waarvan de units afgeschermd worden door een grof open gaaswerk als of dit de luisteraar moet behoeden voor de uithalen die deze units kunnen produceren. Mooi om te zien.
In het mooie TV meubel daaronder de Onkyo streamer en Anthem geïntegreerde versterker, ik moet zeggen visueel een strak en mooi geheel!

Wat een gemak is dat streamen zeg.... je roept of bedenkt wat en hup daar speelt het alweer.  notworthy
Nu maar eens serieus luisteren naar wat er te horen valt, dat valt niet tegen. Hoge resolutie, mooie diepe droge bas, erg mooi midden, stemmen klinken erg mooi. Hier wordt een mooi stukje muziek gemaakt, een erg mooi stukje in mijn beleving. Het stereo beeld beoordelen moet ik nog even mee wachten want de sweet spot is aardig in trek... :schater:

Inmiddels heeft Jurgen een erg smakelijke lunch opgediend en geeft ons een seintje dat we aan tafel mogen, wat we ons natuurlijk niet nogmaals laten zeggen. Heerlijk gegeten, erg goed verzorgd Jurgen chapeau!
Tijdens het natafelen met Robert zijn Jurgen en Bert aan de slag gegaan met het uitproberen van verschillende netwerk kabels. En warempel ook hier waren weer verschillen waarneembaar. Een mooie hobby hebben we waarbij het mogelijk is om op allerlei facetten te experimenteren, mooi!!

Zo nu zelf nog even de sweet spot opeisen zodat ik het stereobeeld nog kan vergelijken met hoe of het bij mezelf klinkt. Het nummer 'take five' van het Dave Brubeck kwartet wordt daarvoor gebruikt. Hele mooie spreiding in weergave van piano, bas, saxofoon en percussie op links. De diepte in het geluidsbeeld tov van bij mij blijft iets achter waardoor de percussie en piano vanuit de speakers lijkt te komen ipv duidelijk daarachter. Mogelijk is dit het gevolg van het feit dat de speakers nog relatief dicht op de achterwand staan en mogelijk zou dit nog kunnen veranderen door de speakers iets verder de kamer in te zetten.

Ik heb de set als mooi evenwichtig met een hoge resolutie ervaren waar een erg goed stuk muziek ten gehore wordt gebracht.  HB

Robert en Bert, ik wil jullie hartelijk danken voor jullie gezelschap en gesprekken.
Jurgen jij speciaal bedankt voor deze gezellige dag die uitmuntend werd verzorgd, waarvoor mijn dank, onder het begeleiding van mooie gesprekken en mooie muziek uit een erg goede installatie!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

#289
Back home van een middagje Lichtstad; aldaar op visite bij Jurgen aka Zep geweest. En ik was daar niet alleen; er was een weerzien met Bert en Leo.


Wat is er mij van bij gebleven;

* In ieder geval de fraaie set van Jurgen, bestaande uit een Anthem versterker, Onkyo streamer en ATC 11 ls. Deze set speelt strak en krachtig, met veel klankkleur. En de set heb ik geen enkele keer kunnen betrappen op scherpte in het hoog of de mids; debet daaraan waren vast en zeker de softdome tweeter èn mid-driver en de ietwat warm afgestemde Anthem. De set was ook redelijk dynamisch; een geloten ls. systeem is steevast niet erg gevoelig, zo ook deze ACT 11`s niet (85db. volgens Jurgen). Dat doet een extra beroep op het vermogen van een versterker, maar afgaande op de dynamiek, bleek de Anthem goed op zijn taak gewassen. Enkel de stand van de potmeter maakte af en toe duidelijk dat de ACT`s de versterker wel aan het werk zette. De set blonk vooral uit bij elektronische, pop en rock muziek HB.

* Het effect op het totale presteren van de set door de standaard catkabel te wisselen met een Audioquest Carbon, is mij ook bijgebleven. Tevens het effect van de wissel aangaande de ic tussen Onkyo en Anthem.

* Dat een niet nader te noemen nestor van ons forum, in de nabije toekomst, mogelijk ook diens eerste stapjes in streamingland zal gaan zetten :angel:.

* De boeiende en leuke gesprekken die deze middag volgden.

* De mooie muziek die voorbij kwam.

* Het gastheerschap van Jurgen (zelf gemaakte kippensoep en saucijzenbroodjes), jammie  :kwijl: .
Enkel de groene M&M`s ontbraken en het was toch wel erg spijtig, dat de speciale uitzendkracht een half uur voordat de gasten kwamen, zich ziek melde :cry:.

* dat Marantz momenteel werkt aan een andere app !!!


Jurgen, dank voor deze gezellige en top verzorgde middag! Uiteraard Bert en Leo ook dank voor jullie gezelligheid en tot een volgend weerzien byebye.

Rob46

Mooie verslagen mannen! Jullie hebben zo te lezen een top middag gehad bij Jurgen! Lang leve de M&G's notworthy :-)

sjoek

Leuke verslagen weer van een zo te lezen zeer geslaagde middag.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Leuk om weer een M&G verslag te lezen. :gp:

Zep

"Was het leuk geweest, schat, met je audio-vriendjes" zei mijn vriendin toen ze weer thuis kwam (ik had haar weg gestuurd uiteraard  :angel:). Ja, zei ik....heel gezellig, alleen de tijd gaat echt veel te snel  :yes:

Allereerst dank, Bert, Leo en Robert (op volgorde van binnenkomst  :wink:) voor jullie aanwezigheid, het mooi bierpakketje, het heerlijke flesje wijn en het heel bijzondere ambachtelijke (regionale?) taartje welke inmiddels is geconfisqueerd door de rest van de familie  :-D

Wat me vooral opviel deze middag is dat er tussen het praten door muziek werd geluisterd, en niet tussendoor het muziek luisteren gepraat werd  :-P
Heel relaxed was dat en volgens mij is dat ook de kern van heel het M&G gebeuren....het lekker samen "ouwehoeren" over onze geliefde hobby  :yes:

Nu was het voor mij ook heel bijzonder om te ervaren wat voor tweaks er mogelijk zijn aangaande de bekabeling, en daar ben ik zeer blij mee.....want zo kan ik lekker aan blijven klooien met mijn set, beetje finetunen daar houd ik wel van. Nu, en ik ga heel eerlijk zijn.....als je me gisteren gevraagd had of een speciale catkabel van invloed op het geluid kan zijn dan had ik je waarschijnlijk uitgelachen. Het zijn toch alleen maar enen en nullen!?
Nou, de Audioquest Carbon van Bert liet echt een verschil horen bij het afspelen van hetzelfde nummer op het zelfde geluidsniveau!
Bert...en bedankt he, dit gaat me weer geld kosten  :-P

Maar ook de zilveren ic's icm de speciale voedingskabels van Robert lieten meer sprankeling/strakker laag horen...en let wel, alles natuurlijk op microniveau, maar voor mijn oren duidelijk aanwezig!
Sja, wat kan ik zeggen, ik geloofde niet in deze tweaks....en waarschijnlijk zal ik nu ook door vele nuchtere mensen voor gek worden verklaard, maar ik ga niet liegen bij wat ik hoor....shoot me  :-D
Mocht het een illusie wezen...who cares als het in mijn oren (subtiel) beter kinkt?

@leo .....het naar voren halen van de ATC's ga ik zeker nog testen, maar eerlijkheidshalve heb ik de cups voor de spikes er nog niet zo lang onder, dat maakt het wel iets makkelijker  :-P

@Robert ....omdat jij geen groene M&M's hebt gekregen, en buiten mijn schuld de uitzendkracht heeft afgezegd, is het nog geen reden om mijn ls 11 te noemen ipv 40  8-)

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bert50

Jürgen het was de Audioquest diamond ethernet ik probeer morgen wat te schrijven over de gezellige dag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Citaat van: bert50 op november 12, 2016, 21:06:44
Jürgen het was de Audioquest diamond ethernet ik probeer morgen wat te schrijven over de gezellige dag

Haha, tik ik net Xander op de vingers over de 11/40 krijg ik het terug op mijn broek  :-o

Dank voor de correctie, Bert....super ethernetkabel in ieder geval!  HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Heb hier ook Audioquest Ethernet bekabeling tussen de NAS en de router, en de Bluesound en de router. Er is zeker een verschil waar te nemen tussen de 'standaard' kabelkes en de Audioquest.... :yes:

xander32

Ach ja, 11, waar het hart van vol is ...


:-D

Citaat van: Zep op november 12, 2016, 21:03:44
"Was het leuk geweest, schat, met je audio-vriendjes" zei mijn vriendin toen ze weer thuis kwam (ik had haar weg gestuurd uiteraard  :angel:). Ja, zei ik....heel gezellig, alleen de tijd gaat echt veel te snel  :yes:

Allereerst dank, Bert, Leo en Robert (op volgorde van binnenkomst  :wink:) voor jullie aanwezigheid, het mooi bierpakketje, het heerlijke flesje wijn en het heel bijzondere ambachtelijke (regionale?) taartje welke inmiddels is geconfisqueerd door de rest van de familie  :-D

Wat me vooral opviel deze middag is dat er tussen het praten door muziek werd geluisterd, en niet tussendoor het muziek luisteren gepraat werd  :-P
Heel relaxed was dat en volgens mij is dat ook de kern van heel het M&G gebeuren....het lekker samen "ouwehoeren" over onze geliefde hobby  :yes:

Nu was het voor mij ook heel bijzonder om te ervaren wat voor tweaks er mogelijk zijn aangaande de bekabeling, en daar ben ik zeer blij mee.....want zo kan ik lekker aan blijven klooien met mijn set, beetje finetunen daar houd ik wel van. Nu, en ik ga heel eerlijk zijn.....als je me gisteren gevraagd had of een speciale catkabel van invloed op het geluid kan zijn dan had ik je waarschijnlijk uitgelachen. Het zijn toch alleen maar enen en nullen!?
Nou, de Audioquest Carbon van Bert liet echt een verschil horen bij het afspelen van hetzelfde nummer op het zelfde geluidsniveau!
Bert...en bedankt he, dit gaat me weer geld kosten  :-P

Maar ook de zilveren ic's icm de speciale voedingskabels van Robert lieten meer sprankeling/strakker laag horen...en let wel, alles natuurlijk op microniveau, maar voor mijn oren duidelijk aanwezig!
Sja, wat kan ik zeggen, ik geloofde niet in deze tweaks....en waarschijnlijk zal ik nu ook door vele nuchtere mensen voor gek worden verklaard, maar ik ga niet liegen bij wat ik hoor....shoot me  :-D
Mocht het een illusie wezen...who cares als het in mijn oren (subtiel) beter kinkt?

@leo .....het naar voren halen van de ATC's ga ik zeker nog testen, maar eerlijkheidshalve heb ik de cups voor de spikes er nog niet zo lang onder, dat maakt het wel iets makkelijker  :-P

@Robert ....omdat jij geen groene M&M's hebt gekregen, en buiten mijn schuld de uitzendkracht heeft afgezegd, is het nog geen reden om mijn ls 11 te noemen ipv 40  8-)

Cornelis1921

Mannen, bedankt voor de boeiende verslagen, het moet er erg leuk zijn geweest bij Jurgen. :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Mooi verslag, en een geslaagde middag  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3