Vanochtend mezelf voorbereid op mijn bezoek aan Zep/Jurgen. Welke CD's zal ik eens meenemen om zijn set aan de tand te voelen en te vergelijken met hoe of het bij mij klinkt....... Sh.t...... da's waar ook geen middel om mijn zilveren schijfjes tot leven te laten komen, het wordt een dagje tussen de streaming guys van het forum, hoe moet ik me nu staande houden zonder mijn goed gevulde dynaudio tas met CD's....
Effe denken, als ik nu gewoon een paar fotootjes maak van de booklets van een aantal van mijn CD's kan ik daar ter plaatse laten zien welke nummers van welke artiest ik graag zou willen horen. Zo da's gepiept
Rond de klok van 12 aangekomen, waar ik na aanbellen hartelijk wordt ontvangen door Jurgen. Een echte introductie was niet meer nodig daar wij elkaar al kenden van een samenzijn bij Xander32/Robert, maar toch altijd weer leuk om elkaar na enige tijd weer eens te zien. Binnen werd ik begroet door Bert, die ik ook al kende vanuit het verleden, dus een gesprek was in no-time opgang. Nou ik kan je vertellen dat je bij Bert geen gespreksstof tekort komt.
Onder het genot van een lekker bakkie Nespresso koffie maar eens gaan zitten en de eerste klanken en indrukken op me in laten werken. Behoorlijk opvallend is het grote TV scherm wat zich prominent tussen de luidsprekers heeft opgesteld. Daar mis je niets op volgens mij
. Het TV scherm wordt aan de linker en rechterzijde geflankeerd door een set mooie speakers waarvan de units afgeschermd worden door een grof open gaaswerk als of dit de luisteraar moet behoeden voor de uithalen die deze units kunnen produceren. Mooi om te zien.
In het mooie TV meubel daaronder de Onkyo streamer en Anthem geïntegreerde versterker, ik moet zeggen visueel een strak en mooi geheel!
Wat een gemak is dat streamen zeg.... je roept of bedenkt wat en hup daar speelt het alweer.
Nu maar eens serieus luisteren naar wat er te horen valt, dat valt niet tegen. Hoge resolutie, mooie diepe droge bas, erg mooi midden, stemmen klinken erg mooi. Hier wordt een mooi stukje muziek gemaakt, een erg mooi stukje in mijn beleving. Het stereo beeld beoordelen moet ik nog even mee wachten want de sweet spot is aardig in trek...
Inmiddels heeft Jurgen een erg smakelijke lunch opgediend en geeft ons een seintje dat we aan tafel mogen, wat we ons natuurlijk niet nogmaals laten zeggen. Heerlijk gegeten, erg goed verzorgd Jurgen chapeau!
Tijdens het natafelen met Robert zijn Jurgen en Bert aan de slag gegaan met het uitproberen van verschillende netwerk kabels. En warempel ook hier waren weer verschillen waarneembaar. Een mooie hobby hebben we waarbij het mogelijk is om op allerlei facetten te experimenteren, mooi!!
Zo nu zelf nog even de sweet spot opeisen zodat ik het stereobeeld nog kan vergelijken met hoe of het bij mezelf klinkt. Het nummer 'take five' van het Dave Brubeck kwartet wordt daarvoor gebruikt. Hele mooie spreiding in weergave van piano, bas, saxofoon en percussie op links. De diepte in het geluidsbeeld tov van bij mij blijft iets achter waardoor de percussie en piano vanuit de speakers lijkt te komen ipv duidelijk daarachter. Mogelijk is dit het gevolg van het feit dat de speakers nog relatief dicht op de achterwand staan en mogelijk zou dit nog kunnen veranderen door de speakers iets verder de kamer in te zetten.
Ik heb de set als mooi evenwichtig met een hoge resolutie ervaren waar een erg goed stuk muziek ten gehore wordt gebracht.
Robert en Bert, ik wil jullie hartelijk danken voor jullie gezelschap en gesprekken.
Jurgen jij speciaal bedankt voor deze gezellige dag die uitmuntend werd verzorgd, waarvoor mijn dank, onder het begeleiding van mooie gesprekken en mooie muziek uit een erg goede installatie!