The Abso!ute Sound heeft het ook door: versterkers uitontwikkeld

Gestart door pameijer, mei 14, 2016, 23:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2016, 14:22:44
Het hoeft niet zo hard maar wel de 'sound'

Vind het een ander soort van muziek beleving, live heeft uiteraard zijn charmes, maar bij bepaalde muziek kunnen filters of juist een hoge detaillering wel aangenaam zijn.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op mei 15, 2016, 09:57:13
Hmmmm te veel details horen is niet realistisch? Dat is een vreemde opmerking; de instrumenten die je hoort in een opname zijn toch realistisch? Dan is het toch mooi om deze toch ook te horen? Wat is er 'mis' mee om details te horen?
"Zuviel Details, Herr Rob46' als anagram op 'Zuviel Noten, Herr Mozart'. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 15, 2016, 12:09:46
Mijn persoonlijke ervaring met teveel detaillering via de LS (Genesis 350 bij W&W Audio) is dat ik dan alleen maar bezig ben met de individuele instrumenten en niet kan genieten van de synergie van die instrumenten. Lees de focus ligt dan op de individuele componenten van een muziekstuk en niet op het muziekstuk als geheel. Voor een goede referentie op live luistergebied zul je toch eerder klassieke instrumenten moeten beluisteren of luisteren naar een goed accoustisch concert zonder instrumentversterking.

Komt me volledig bekent voor. Heb ook voor een stuk moeten afkicken.

Marvin

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2016, 13:37:01
Dat streef ik ook na, ik wil een bassdrum horen zoals die uit een PA klinkt en niet zoals die met kussens ed erin akoestisch klinkt.
Helemaal mee eens. Zit nu eigenlijk altijd bij m'n vriendin in huis. Maar als ik in m'n eigen huisje ben en even een deuntje opzet, dan is die strakke PA sound toch wel om te watertanden.  Heel hard draaien is uiteraard geen enkel probleem, maar juist ook op laag volume hoor je gewoon een hele strakke indringende weergave. Of dat dan natuurgetrouw is interesseert me geen moer. Ik vind het gewoon heerlijk klinken.

lo

En dat is waar het volgens mij allemaal om draait... jij zelf bent er tevreden mee  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Citaat van: lo op mei 15, 2016, 22:19:41
En dat is waar het volgens mij allemaal om draait... jij zelf bent er tevreden mee  HB
stupid
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


Cornelis1921

Citaat van: marvin op mei 15, 2016, 22:16:01
Helemaal mee eens. Zit nu eigenlijk altijd bij m'n vriendin in huis. Maar als ik in m'n eigen huisje ben en even een deuntje opzet, dan is die strakke PA sound toch wel om te watertanden.  Heel hard draaien is uiteraard geen enkel probleem, maar juist ook op laag volume hoor je gewoon een hele strakke indringende weergave. Of dat dan natuurgetrouw is interesseert me geen moer. Ik vind het gewoon heerlijk klinken.
notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Ronald38

Hoe komt zo'n site erbij. Als het ergens snel gaat met de ontwikkeling is het het maken van vele nieuwe reeksen componenten op elk front en nauwkeirig.   Nadeel is wel dat ik nu bijv een cd speler nodig heb ,welke lastig verkrijgbaar zijn,zonder 4 extra aansluitingen kado ,net als eindversterkers, waar uiteraard de grootste omslag plaats vindt ,  met klasse h voeding ,van redelijke kwaliteit en de dsp's en in nederland de ncore versterker modules.
.....makkelijk zelf te bouwen en ze zetten ze toch ook al in de 8000euro versterkers.Maar de goedkope versterkers hebben wel die megagoedkope aansluitingen erop zitten  en pcb's gemaakt voor 4 modellen.En je zult toch vrij snel, relatief gezien, je schakelingselco's moeten vervangen, Maar dat calculeren ze wel in bij de duurdere modellen.
En het oog wilt ook wat. Maar die zgn kenners,weten niets van techniek en zijn vaak journalist.

Ik zie bijna nooit de binnekant van een apparaat, en dat is toch wel het belangrijkste ipv een subjectief luistertestje.

Alleen de goedkope versterkers gebruiken tuur
ijk allemaal dezelfde schakeling  waarbij te oorsprong al 30 jaar of ouder is en dat klinkt leuk, maar deze gaan er toch ook uit. Ze maken veel betere, net als opamps van 2 euro , bb2134 bijn,tl072 is 10 cent, maar 80euro zijn er zat van. Voor de diy is het wel een relaxte tijd, maar toch sta ik verbaasd van de prijzen...en die moet je reviseren....daar heb een nieuwe voor.