Citaat van: AkTeVox op mei 09, 2018, 20:23:11
Met de ervaring die wij opdeden in het vergelijk tussen C388 & PM11 klonk class D koeler en ondervonden we minder emotie/beleving in de muziek. Je werd er minder bij betrokken. Stage diepte en details waren minder aanwezig dan bij een AB versterking.
Een architectuur (a/b, A, D) is natuurlijk wat anders dan een implementatie daarvan.
Met andere woorden : Als je een enkel a/b, class-A of Class-D versterker hebt gehoord wil dat niet zeggen dat alle merken/types van een bepaalde ook goed, beter, slechter klinken. De ene a/b klinkt immers ook anders dan de andere...
Ik heb zelf 2 "Class-D" eindversterkers in huis, en een aantal commerciële varianten gehoord...
En elke keer als ik er naar luister gaat er iets
niet goed tussen mijn oren :
- Is laag aanwezig ? Zeker,
- Is mid aanwezig? : Ook
- Hoog : jawel : Iets met een nagalm/ringetje/S-randje
- Resolutie? : jep
- Plaatsing ? : Staat los van de eindbak en is meer te vinden in het domein van de Bron & Luidsprekers & Akoestiek
Kortom : Alle ingrediënten zijn er, maar op één of andere manier wil het maar geen smakelijk gerecht worden..
Van wat ik gehoord heb van D kan ik nog steeds niet mee uit de voeten, maar ja : dat wil zeker niet zeggen dat D niet goed zou kunnen zijn....