surround

Gestart door erik63, maart 04, 2016, 17:51:51

Vorige topic - Volgende topic

Spikes25

Citaat van: erik63 op maart 07, 2016, 07:55:50
ik wil ook wel eens weten hoe bi wire amping werkt is dat gewoon twee versterkers aansluiten één op de bovenste  en de andere op de onderste ,zonder dat ze verbonden zijn natuurlijk ,gelijk op die tekening  of gaat dat vuurwerk geven

Als je goed na het schema kijkt zie dat Bi-Wiring gebruik maakt van 1 versterker  Ik heb geëxperimenteerd met losse kabeltjes, geen suc6, geen verschil waarneembaar. Daarna gebruik gemaakt van een 4X 2 mm van het merk IXOS. Echt verschil waarneembaar. Uiteraard zoals ook op het schema staat aangeven, wel de bruggen achterop de speakers verwijderen.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Frits Denon

Ik heb een bi-amp opstelling met mijn Tannoy sixes: 1 speaker R, koppelstuk eruit, 1 monoblok op boven aansluiting HF, 1 monoblok op onder aansluiting LF. Speaker Links idem. Voor de 4 monoblokken aansturing heb ik een split kabel gebruikt op de pre-out van mijn Denon versterker.

Klinkt bij mij beter, je kunt het vergelijken met 120 rijden in een klein autootje t.o.v. 120 in een limo.

De zaak is beter onder controle, het lijkt er allemaal veel gemakkelijker uit te komen. HB

Bi-wiring heb ik geen ervaring mee.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

erik63

Citaat van: Maus op maart 06, 2016, 22:17:14
Bi wiring wil zeggen dat je dubbele speakerkabels gebruikt. 1 setje voor de tweeter en 1 voor de woofer.

Heeft voor normale thuis setups niet veel nut.
Dus het heeft geen nut op al die dure speakerboxen dat hebben ze  dan daar op gezet  voor de sier ??

Maus

Nee, voor als je ermee wilt experimenteren. Het kán je geluid veranderen. Je kunt namelijk bijvoorbeeld de niveaus aanpassen.

erik63

Citaat van: DansaN op maart 04, 2016, 20:01:53
Dus alleen met oud en nieuw zo aansluiten ;-)
als je er wat van af wist , ging je weten dat dat geen vuurwerk geeft het is geen tekening alleen maar een beproeft expirement

erik63

Citaat van: marvin op maart 06, 2016, 20:27:18
Maar wat wil je nu precies bereiken, vooralsnog stamp je wat tekeningetjes neer met een onsamenhangend verhaal waar een ander niet veel mee kan.
er zijn hier enkele onbeschofterikken waaronder jij de grootste je naam komt je bij veel liefhebbers tegen met de zelfde klachten een groepje, die mensen belachelijk maken , en niets bijdragen aan die forum velen willen daardoor hier nooit meer komen

DansaN

Citaat van: erik63 op maart 08, 2016, 21:59:48
als je er wat van af wist , ging je weten dat dat geen vuurwerk geeft het is geen tekening alleen maar een beproeft expirement
Ik ben inderdaad geen elektrotechnicus, maar volgens mij is je eerste tekeningetje toch echt verkeerd.
De stroom moet volgens dat tekeningetje voor de onderste speakers van + naar + lopen.

Just my thoughts; het staat je uiteraard vrij om te proberen.

erik63

Is al geprobeerd met succes

Spikes25

Citaat van: DansaN op maart 08, 2016, 22:17:42
Ik ben inderdaad geen elektrotechnicus, maar volgens mij is je eerste tekeningetje toch echt verkeerd.
De stroom moet volgens dat tekeningetje voor de onderste speakers van + naar + lopen.

Just my thoughts; het staat je uiteraard vrij om te proberen.

Ik het eerste schema ook niet aan, misschien zitten hier echte technische audiofeilen die dat antwoord op kunnen geven. Maar zoals ik eerder beschreef, is het de bedoeling door de achter speaker UIT Phase aan te sluiten krijg je een soort vertraging, wat echt voor die tijd ( 30 jaar terug ) geweldig klonk. Maar het schema zag er volgens mij iets anders uit. Philips haalde vroeger deze truc uit, in zijn tv toestellen midden jaren 80 -90. Er zat een knopje op de afstandbediening, waarmee je een ruimtelijk effect kon maken.

Maar terug komende op de plussen en de minnen.
Als ik mijn front speaker uit Pfase aansluit hoor ik geen verschil, de receiver geeft wel aan dat ik de boel verkeerd heb aangesloten, dit via instel menu.
Maar ik heb bij iemand een echte High End set beluisterd, waarbij je met de CD speler, zogenaamd de speakers uit fase ging aansluiten. Ik viel echt van me stoel, zo mooi. IK kreeg een uitleg waarbij ik na 1 minuut al het spoor al bijster was. Hij bemerkte aan mij dat ik niet zo geloofde in dat schakelaartje. Toen draaide hij de bedrading achter de speakers om, om te overtuigen, en dat hij. Ik was echt geweldig. Maar vond het wel vreemd,met name omdat in elke handleiding die ik van de versterker onder mij handen heb gehad, mij werd gewezen + op de + en de - op -. 
Ik heb op mijn toenmalige set geprobeerd maar geen hoorbaar verschil waarneembaar, alleen dat de conus andersom werkte.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Marvin

Citaat van: erik63 op maart 08, 2016, 22:07:28
er zijn hier enkele onbeschofterikken waaronder jij de grootste je naam komt je bij veel liefhebbers tegen met de zelfde klachten een groepje, die mensen belachelijk maken , en niets bijdragen aan die forum velen willen daardoor hier nooit meer komen
Tut tut tut....
Nou als dit je gedachte is, neem er een voorbeeld aan en donder lekker op. Als je je zelf nou gewoon duidelijk had verwoord en een vraag zou hebben gesteld had je misschien gelijk antwoord gehad. Maar nu kan je het wat mij betreft wel zelf uit zoeken, ja.
Later!!

erik63

t'is raar dat de anderen hier  het wel begrijpen , ik heb  van verschillende wel duidelijk antwoord gehad , is duidelijk dat je of wel een botterik bent  of iemand die hier wil de plak zwaaien , en er misschien ook minder vanaf weet , misschien vond je er niets over op internet , er zijn tientallen mensen die hier niet meer komen door jou  violent1

TurboMarco

Erik63 ,

Zou jij je toon wat willen matigen ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marvin

Citaat van: erik63 op maart 08, 2016, 21:59:48
En dan ben ik een botterik? [emoji1]

211

Citaat van: erik63 op maart 09, 2016, 14:33:10
t'is raar dat de anderen hier  het wel begrijpen , ik heb  van verschillende wel duidelijk antwoord gehad , is duidelijk dat je of wel een botterik bent  of iemand die hier wil de plak zwaaien , en er misschien ook minder vanaf weet , misschien vond je er niets over op internet , er zijn tientallen mensen die hier niet meer komen door jou  violent1

Koud binnen en dan al zo'n toon aanslaan ??? Heeft geen pas lijkt mij....
Zolang je maar geniet....

RHK

Citaat van: marvin op maart 09, 2016, 15:00:02
En dan ben ik een botterik? [emoji1]
Kan je geen hamburger topic starten? Daar heb je zeker verstand van  HB  buurrppp   hahaha
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*