Citaat van: DansaN op maart 08, 2016, 22:17:42
Ik ben inderdaad geen elektrotechnicus, maar volgens mij is je eerste tekeningetje toch echt verkeerd.
De stroom moet volgens dat tekeningetje voor de onderste speakers van + naar + lopen.
Just my thoughts; het staat je uiteraard vrij om te proberen.
Ik het eerste schema ook niet aan, misschien zitten hier echte technische audiofeilen die dat antwoord op kunnen geven. Maar zoals ik eerder beschreef, is het de bedoeling door de achter speaker UIT Phase aan te sluiten krijg je een soort vertraging, wat echt voor die tijd ( 30 jaar terug ) geweldig klonk. Maar het schema zag er volgens mij iets anders uit. Philips haalde vroeger deze truc uit, in zijn tv toestellen midden jaren 80 -90. Er zat een knopje op de afstandbediening, waarmee je een ruimtelijk effect kon maken.
Maar terug komende op de plussen en de minnen.
Als ik mijn front speaker uit Pfase aansluit hoor ik geen verschil, de receiver geeft wel aan dat ik de boel verkeerd heb aangesloten, dit via instel menu.
Maar ik heb bij iemand een echte High End set beluisterd, waarbij je met de CD speler, zogenaamd de speakers uit fase ging aansluiten. Ik viel echt van me stoel, zo mooi. IK kreeg een uitleg waarbij ik na 1 minuut al het spoor al bijster was. Hij bemerkte aan mij dat ik niet zo geloofde in dat schakelaartje. Toen draaide hij de bedrading achter de speakers om, om te overtuigen, en dat hij. Ik was echt geweldig. Maar vond het wel vreemd,met name omdat in elke handleiding die ik van de versterker onder mij handen heb gehad, mij werd gewezen + op de + en de - op -.
Ik heb op mijn toenmalige set geprobeerd maar geen hoorbaar verschil waarneembaar, alleen dat de conus andersom werkte.