Citaat van: KayaRahnee op januari 12, 2016, 21:05:23
Vooral de mogelijkheden van de HTPC met OpenElec zorgen voor veel denkwerk, ik zoek nog steeds naar leuke streaming diensten die concerten aanbieden en vooral de manier hoe ik deze dan kan afspelen via de HTPC.
Ik heb zelf een abonnement op
Qello, precies wat je zoekt: een streamingservice voor concerten. En muziekdocu's, leuke samengestelde live-playlists. Kost maar €5 per maand, schijntje voor de lol die ik er aan beleef. Geluid is helaas alleen stereo, maar wel goed, en de beeldkwaliteit is natuurlijk erg afhankelijk van de bron. Veel oude opnames zijn ronduit slecht, maar dat maakt de beleving er niet minder op.
Ik gebruik het zelf op mijn Apple TV 3rd gen, kost je momenteel maar €70 of zo en is gewoon een erg leuk apparaatje voor het geld. User interface is erg goed van Qello hier op, maar je kunt Qello ook gewoon op je HTPC draaien, met een browser of op elk mobiel apparaat dat je maar kunt vinden.
Ik begrijp niet dat deze dienst zo onbekend is. Op htforum heb ik er meerdere keren over gepost maar niemand die het boeit. Soms gaat het meer om de apparaatjes dan om de muziek......