Pm7004 met monoblokken Ma500

Gestart door frankv, oktober 02, 2015, 11:49:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankv

Beste forumleden,

Graag zou ik wat meer info willen en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Mijn set bestaat uit een SR6005, PM7004 en Jamo S628 als frontspeakers. Het geluid ben ik tevreden over maar er knaagt wat, graag zou ik wat meer controle willen over het geluid, dus nu de vraag: krijg ik meer controle als ik achter de PM7004 
2 monoblokken hang?? Kan iemand mij ook uitleggen hoe het vermogen opgebouwd wordt? De PM7004 heeft uit mn hoofd 2x70 watt rms. Hoe wordt het vermogen opgebouwd als je er 2 ma500's bij achterhangt? Alvast bedankt voor de evt uitleg.

Gr Frank

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk


QuattroNL

Je hebt de SR nu op de power amp direct impuls van de PM aangesloten neem ik aan ?
Ik heb dat ook op die manier. In dat geval zal de pre-out niet werken dus doen je MA's het niet. Heeft ook weinig nut, de PM doet dan niks (zou alleen een doorgeefluik zijn).
Kan me wel voorstellen dat je het zo zou willen, hoef je niet steeds de speakers om te pluggen.

Los daarvan: verkijk je niet op alleen de getallen van vermogen.
Het gaat erom hoe dat opgebouwd wordt en hoe de voeding is.
Bij een MA zal dat wat beter zijn dan van een PM maar eerlijk gezegd verwacht ik weinig verschil.
Maar zelf ervaren is altijd het beste.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

frankv

Als de SR niet ingeschakeld is en de PM niet in de "power amp direct" functie staat dan gebruik ik hem als stereo,gewoon voor muziek. Op de pre out heb ik een actieve sub aangesloten en die kriigt dan wel signaal (bij "power amp direct" ingeschakeld niet). Kun je voor het stereo gedeelte van de PM dan geen eindversterker gebruiken mits je er winst mee behaald. Ik heb de ma500's nog niet anders had ik het wel getest,zat er aan te denken en wou even weten of het uberhaupt zin had. Bedankt voor je reactie

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk


xander32

Waarom zou je wat meer controle willen?
Wat signaleer jij momenteel aangaande de controle?
Waar wordt het knagende gevoel door veroorzaakt?

Of te wel; wat is het probleem?


Citaat van: frankv op oktober 02, 2015, 11:49:16
Beste forumleden,

Graag zou ik wat meer info willen en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Mijn set bestaat uit een SR6005, PM7004 en Jamo S628 als frontspeakers. Het geluid ben ik tevreden over maar er knaagt wat, graag zou ik wat meer controle willen over het geluid, dus nu de vraag: krijg ik meer controle als ik achter de PM7004 
2 monoblokken hang?? Kan iemand mij ook uitleggen hoe het vermogen opgebouwd wordt? De PM7004 heeft uit mn hoofd 2x70 watt rms. Hoe wordt het vermogen opgebouwd als je er 2 ma500's bij achterhangt? Alvast bedankt voor de evt uitleg.

Gr Frank

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

xander32

... stel ik zoveel vragen en eigenlijk nog niet de juiste  redface


Waaruit leidt jij af dat in jouw huidige keten, de controle door de versterking van de ls. te verbeteren valt?

QuattroNL

Citaat van: frankv op oktober 02, 2015, 14:25:11
Als de SR niet ingeschakeld is en de PM niet in de "power amp direct" functie staat dan gebruik ik hem als stereo,gewoon voor muziek. Op de pre out heb ik een actieve sub aangesloten en die kriigt dan wel signaal (bij "power amp direct" ingeschakeld niet). Kun je voor het stereo gedeelte van de PM dan geen eindversterker gebruiken mits je er winst mee behaald. Ik heb de ma500's nog niet anders had ik het wel getest,zat er aan te denken en wou even weten of het uberhaupt zin had. Bedankt voor je reactie

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Als je alleen de PM gebruikt, dus in stereo, dan kan je idd 2 MA's aansluiten (maar dan geen sub meer).
Maar nogmaals: of het je brengt wat wilt, dat betwijfel ik. Een 7004 is niet echt een instappertje.

En specifiek over je vraag: met 2 MA's fungeert je PM als voorversterker en doen de eindversterkers (die 2x 70W) niks.

Heb je al geëxperimenteerd met de plaatsing van je speakers?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

frankv

Ik heb een hele brede muzieksmaak,waaronder ook oude soul muziek. Nu vind ik in deze muziek dat de bass heel slecht wordt weer gegeven. Als ik dan op de PM de bass op maximaal zet krijg je wel meer bass maar gaat het hele "lage gebied" omhoog. Zodoende vroeg ik me af als je wat meer power hebt of je dit op kunt opvangen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk


frankv

Nee heb nog niet geexperimenteerd met mijn opstelling, ben ook een beetje beperkt qua opstelling ivm het interieur.

Wou me ook een keer gaan verdiepen of er wat te halen valt in het upgraden van het filter in de luidsprekers?

Begrijp me niet verkeerd,ben zeer tevreden over de set, maar  ga iedere keer weer mn grenzen verleggen en kijken wat er daarna mogelijk is. Nu bezig om zelf luidsprekers te maken en zo blijven we doorgaan

xander32

Met meer power zal de bass hoogstwaarschijnlijk strakker worden, droger worden (en daardoor wellicht op het gehoor nog minder aanwezig  :wink:). Een duidelijke toename is niet te verwachten.
Dan moet je het gaan zoeken in andere ls.

Wel kan de plaatsing van de ls. mogelijk nog enige verbetering geven (wat dichter op een muur of in een hoek zet steevast de bass wat aan). Echter zal dat vaak weer te koste gaan van andere aspecten.



Citaat van: frankv op oktober 02, 2015, 15:03:49
Ik heb een hele brede muzieksmaak,waaronder ook oude soul muziek. Nu vind ik in deze muziek dat de bass heel slecht wordt weer gegeven. Als ik dan op de PM de bass op maximaal zet krijg je wel meer bass maar gaat het hele "lage gebied" omhoog. Zodoende vroeg ik me af als je wat meer power hebt of je dit op kunt opvangen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

xander32

Citaat van: QuattroNL op oktober 02, 2015, 15:01:29
Als je alleen de PM gebruikt, dus in stereo, dan kan je idd 2 MA's aansluiten (maar dan geen sub meer).
Maar nogmaals: of het je brengt wat wilt, dat betwijfel ik. Een 7004 is niet echt een instappertje.

En specifiek over je vraag: met 2 MA's fungeert je PM als voorversterker en doen de eindversterkers (die 2x 70W) niks.

Heb je al geëxperimenteerd met de plaatsing van je speakers?


:gp:

mountainbiker

Citaat van: frankv op oktober 02, 2015, 15:03:49
Ik heb een hele brede muzieksmaak,waaronder ook oude soul muziek. Nu vind ik in deze muziek dat de bass heel slecht wordt weer gegeven. Als ik dan op de PM de bass op maximaal zet krijg je wel meer bass maar gaat het hele "lage gebied" omhoog. Zodoende vroeg ik me af als je wat meer power hebt of je dit op kunt opvangen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Oude soul? Dan kan het ook aan de kwaliteit van de geluidsdrager liggen. Zou eerst de installatie eens testen met moderne opnames.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

Citaat van: mountainbiker op oktober 02, 2015, 15:57:27
Oude soul? Dan kan het ook aan de kwaliteit van de geluidsdrager liggen. Zou eerst de installatie eens testen met moderne opnames.
:yes: byebye :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

de  ma500  zij oude eindversterkers.  je zal niet veel meer rendement halen met die oude  dingen.
`tenzij je  ma500's  of 700'sof 800's  hebt  die  service  hebben gehad.   Die  dingen zijn ontworpen met het  THX logo voorop.  Dat  zijn WOW!  versterkers  voor films,  geen audiofiele   versterkers. Zijn leuke versterkers maar nier de top.

Wat wil je bereiken met  deze  toevoeging,wat wil je voor perfect geluid hebben. warm?  helder?  kaal? etc. 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

ik lees  in het  topic, dat er  lage bass  gevraagd word,  deze  word aangestuurd (gegeven) door de voorversterker.  Niet de  eindversterker.  De Pm7004 heeft niet de goede versterker als deze  NU al niet goed klinkt. 
Vergeet niet dat een eindversterker alleen het energie vermogen om moet zetten tot  geluids vermogen. Deze word aangestuurd door de voorversterker,  die ook de klank levert van het signaal ( de muziek) . 
heb je een troep voorversterker met goede  eindversterker  dan heb je  alsnog  een troep geluid.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mountainbiker

Citaat van: HAL9000 op oktober 12, 2015, 01:49:25
ik lees  in het  topic, dat er  lage bass  gevraagd word,  deze  word aangestuurd (gegeven) door de voorversterker.  Niet de  eindversterker.  De Pm7004 heeft niet de goede versterker als deze  NU al niet goed klinkt. 
Vergeet niet dat een eindversterker alleen het energie vermogen om moet zetten tot  geluids vermogen. Deze word aangestuurd door de voorversterker,  die ook de klank levert van het signaal ( de muziek) . 
heb je een troep voorversterker met goede  eindversterker  dan heb je  alsnog  een troep geluid.
Shit in = shit out
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1