Citaat van: Peppy op maart 06, 2018, 18:59:56
Over meningen gesproken
Begrijp best dat de tannoy lovers (ben er zelf ook een), een beetje gepikeerd zijn; maakt niets uit.
Een ieder luistert (en kijkt) met genoegen naar z'n eigen spulletjes; vind het alleen jammer dat een ls merk zo afglijd.
Ik vind juist dat Tannoy met de Prestige lijn hele mooie spullen maakt. Mooi ook om te zien dat er nu een serie lager ook weer productie is met de komst van de Legacy serie. Die drivers lijken mij erg mooi.
Duur ja.. maar dat was het vroeger ook. Reken maar terug met inflatie etc.
Het verschil met nu is dat men een veel hoger besteedbaar inkomen heeft en een veel grotere focus op ander luxe goederen. Daarnaast is er interesse verandering tov de gouden hifi periode. Immers in de meeste gezinnen/huishoudens mag de man des huizes niks meer plaatsen wat niet in het interieur past..
En dan last but not least.. er zijn nu heel betaalbare alternatieven die de aanschaf van €20K+ speaker overbodig maken voor de meeste mensen.. Denk aan toppers als ELAC Debut serie of stapje hoger de KEF LS50. Of geef €3200,- uit aan een Devialet Phantom en je haalt echt wat in huis.. (niet mijn smaak kwa design maar prestatie is toch goed te noemen).