The pros and cons of streaming (annex poll).

Gestart door Cornelis1921, december 17, 2014, 08:52:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stream jij al of (nog) niet? Licht jouw stem zoveel mogelijk toe s.v.p.?

Ik stream uitsluitend audio vanaf een NAS.
4 (8.2%)
Ik stream zowel audio vanaf een NAS als online.
3 (6.1%)
Ik stream uitsluitend video vanaf een NAS.
0 (0%)
Ik stream zowel video vanaf NAS als online.
0 (0%)
Ik stream zowel audio als video uitsluitend vanaf een NAS.
5 (10.2%)
Ik stream audio en video zowel vanaf NAS als online.
4 (8.2%)
Ik stream in het geheel niet, ik draai uitsluitend.
7 (14.3%)
Ik draai èn stream.
22 (44.9%)
Ik stream uitsluitend.
4 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 49

TurboMarco

Ook hier geen gedoe , maar gewoon gaan met die streaming banaan .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


Cornelis1921

 stupid Against the stream: ik blijf draaien zolang het nog kan. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211


  • In 99 van de 100 gevallen stream ik
  • Niet vanaf een NAS, maar vanaf USB Stick omdat dat een fijner geluidsbeeld geeft op een NA11
  • Heels soms gaat en een SACD in de lade van de SA11

Heerlijk....
Zolang je maar geniet....

AkTeVox

Citaat van: 211 op januari 27, 2015, 22:26:18


  • Niet vanaf een NAS, maar vanaf USB Stick omdat dat een fijner geluidsbeeld geeft op een NA11


Heerlijk....

Dit snap ik echt niet.  :-o

Vinyl_Fuchs

Gisteren geprobeerd om draadloos, dus via wifi en zonder kabelaansluiting op mijn slaapkamer tv te kijken. Wat een gedoe zeg! Kan wel draadloos tv kijken op mijn samsung galaxy tab middels ziggo tv app, maar kan deze app niet op mijn philips smart tv (ziggo ci+-module) installeren.
Nu ga ik proberen om mijn tab te koppelen aan mijn tv om dit alsnog mogelijk te maken. Ik heb namelijk geen zin om een kabel naar mijn slaapkamer te trekken. Ik kan natuutlijk ook nog een gigaview zender en transmitter kopen, maar ook daar heb ik geen zin in.. Ging ervan uit dat ci+-module a 90 euri genoeg zou zijn.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 16, 2015, 20:35:59
Gisteren geprobeerd om draadloos, dus via wifi en zonder kabelaansluiting op mijn slaapkamer tv te kijken. Wat een gedoe zeg! Kan wel draadloos tv kijken op mijn samsung galaxy tab middels ziggo tv app, maar kan deze app niet op mijn philips smart tv (ziggo ci+-module) installeren.
Nu ga ik proberen om mijn tab te koppelen aan mijn tv om dit alsnog mogelijk te maken. Ik heb namelijk geen zin om een kabel naar mijn slaapkamer te trekken. Ik kan natuutlijk ook nog een gigaview zender en transmitter kopen, maar ook daar heb ik geen zin in.. Ging ervan uit dat ci+-module a 90 euri genoeg zou zijn.

mischien google chromecast een idee?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Vinyl_Fuchs

Bedankt voor reactie. Ik probeer eerst of ik beide apparaten kan koppelen via mijn eigen netwerk.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

DansaN

Nog een leuk testje over de audiokwaliteit van 128kbps versus 320kbps versus uncompressed wav.

http://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/how-well-can-you-hear-audio-quality

Voor mij is het overigens zowel streamen via Spotify als cd'tjes draaien.

Zoldar

Geinig, met een tablet en koptelefoon haal ik er 4 van de 6 wav eruit.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rob46

Tidal is niet de minste........best wel ok!

Zoldar

Heb het geprobeerd en klinkt als een klok!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rob46

De boel van een 'harde schijf'' halen is best wel ok...

Rob46

Gelukkig blijkt uit de Poll dat streamen in combinatie met de schijfjes en/of vinyl nog steeds draagvlak kent....

cz79