Hoi. Even dit topic uit het stof trekken. De reden is mijn enthousiasme over boxen van het merk Scott, voluit HH Scott High Fidelity Massachusetts USA.
Sinds kort beschik ik over een luisterruimte (kleine slaapkamer met nieuwe bestemming) waar ik twee sets heb opgesteld, gekoppeld aan Superscope receivers.
Superscope R-330 receiver met Scott S-17 boxen:
Superscope R-310 receiver met Scott S177 boxen:
Ik ben erg verrast hoe goed de Superscope receivers combineren met de Scott boxen. Een prima laag wat goed gecontroleerd wordt weergegeven. De verhouding tussen het laag en hoog (en mid voor de S177) is goed in balans. Er zijn al heel wat boxen de revue gepasseerd voor combinatie met mijn Superscope spullen maar tot nu toe klinkt dit het beste. Althans dat vind ik, wetende dat dit heel persoonlijk is. Totaal heb ik nu vijf sets Scott boxen in bezit. Het zijn de types S-17 (2-weg), S-42 (2-weg), S176 (2-weg met baspoort), S177 (3-weg) en nog een set S-17. Deze laatste heb ik nog een keer gekocht omdat de eerste set verschillende woofers heeft (oud type en wat jonger, de serienummers van de boxen liggen ver uit elkaar).
Omdat Superscope natuurlijk Marantz genen heeft, verwacht ik dat Scott boxen gekoppeld aan een vintage Marantz ook heel goed zullen klinken. Dus mocht je een mooie set Scott boxen voor weinig tegenkomen, dan is het een aanrader om ze mee te nemen en uit te proberen.