Stroomkabel 2 pins op SR7008?

Gestart door blackmolley, september 10, 2014, 16:49:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackmolley

Zat even naar powerchords te kijken op het i-net en - zoals gebruikelijk - hebben al deze kabels 3 gaten voor aansluiting op de versterker. Het viel me op dat de SR7008 een 2-pins aansluiting heeft, dus 2 gaten in de stroomkabel? Dus ook geen aarde ?

Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

blackmolley

Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

QuattroNL

Citaat van: blackmolley op september 11, 2014, 11:55:52
En nu een echt antwoord  :wink:
De eerste 5 letters van zijn reply vormden al het antwoord  clown1

Marantz apparatuur, en ook vele andere, hebben (blijkbaar) geen aarde nodig.
Je kan dus gerust een kabel met connectoren kopen die dat wel hebben, alleen wordt de aardepin niet gebruikt.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

RHK

Citaat van: blackmolley op september 11, 2014, 11:55:52
En nu een echt antwoord  :wink:

Ook met pameijer eens. Misschien voor de freak; sluit de voedingskabel in fase aan, dan kan wel schelen. Ik heb de fase gemeten van het stopcontact en van de 7008. Na omdraaien kon ik wel verschil horen. Bij de 7008 is het de onderste van de 2 pinnen, gekeken naar de achterzijde rechts. Dit aansluiten werd mij geadviseerd door de Marantz dealer.  stupid
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

pameijer

Ik vermoed trouwens wel dat het niet hebben van aarde de apparatuur wat gevoeliger maakt voor spanningspieken in je lokale stroomvoorziening. Heb daarom wel een mooi stekkerblok met overspanningsbeveiliging op al mijn apparatuur zitten.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

blackmolley

#6
ok tks.
Ja ik heb er ook een overspannings beveiliging op zitten.

bedankt.
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

Spikes25



De Sr is een klasse twee apparaat, dus dubbel geïsoleerd. Herkenbaar aan het dubbele vierkantje. Aarde is in dit geval totaal overbodig.

Maar ik vermoed dat je heb gekeken naar een zogenaamd High tech stekker blok o.i.d.
Daarin zie je meestal wel randaarde zitten. Om in de hifi sferen te blijven, en mits ook de wandcontact doos waar je het stekkerblok gaat aansluiten, is voorzien van randaarde, kan je deze gebruiken om een platenspeler te aarde, om zo een eventuele brom te verwijderen.

Stekkerblokken met een overspannings beveiliging, is eigenlijk een fijn beveiliging.
Deze wordt ingezet aan het einde van de overspannings beveiligings installatie
Deze installatie bestaat o.a. uit een zgn. Grof beveiliging, deze word geinstalleed bij de groepenkast.

Sommige winkeliers bieden een stekkerblok aan meestal van Monster, en is voorzien van een overspanning beveiligd, maar geeft als stand alone GEEN garantie dat je  Sr ongeschonden uit de strijd komt als de bliksem inslaat. Maar alle kleine beetje helpen.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

pameijer

Weet je ook wat de reden is dat voor de SR700x dan niet gewoon zo'n stekker wordt gebruikt:

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Spikes25

ik denk dat je staat te trappelen om mij (ons) dat te vertellen.....
Ik zou zeggen vertel het mij
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

WilliamB

Citaat van: Spikes25 op september 11, 2014, 21:57:22

De Sr is een klasse twee apparaat, dus dubbel geïsoleerd. Herkenbaar aan het dubbele vierkantje. Aarde is in dit geval totaal overbodig.

Maar ik vermoed dat je heb gekeken naar een zogenaamd High tech stekker blok o.i.d.
Daarin zie je meestal wel randaarde zitten. Om in de hifi sferen te blijven, en mits ook de wandcontact doos waar je het stekkerblok gaat aansluiten, is voorzien van randaarde, kan je deze gebruiken om een platenspeler te aarde, om zo een eventuele brom te verwijderen.

Stekkerblokken met een overspannings beveiliging, is eigenlijk een fijn beveiliging.
Deze wordt ingezet aan het einde van de overspannings beveiligings installatie
Deze installatie bestaat o.a. uit een zgn. Grof beveiliging, deze word geinstalleed bij de groepenkast.

Sommige winkeliers bieden een stekkerblok aan meestal van Monster, en is voorzien van een overspanning beveiligd, maar geeft als stand alone GEEN garantie dat je  Sr ongeschonden uit de strijd komt als de bliksem inslaat. Maar alle kleine beetje helpen.
Als het een klasse twee apparaat is, dus dubbel geïsoleerd dan is het zelfs niet toegestaan. Toch ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Bij Klasse 2 is aarding niet nodig.
Je mag bij apparatuur niet net doen dat het geaard is, terwijl dat niet zo is.
Bijvoorbeeld je mag geen drie-aderig snoer met aardestekker op een Klasse 2 aansluiten indien je de aardedraad in het apparaat zelf verder niet vast maakt.

Vandaar dat de huidge Marantz apparatuur (Klasse 2) een twee aderige kabel hebben.

Je zou bijv het chassisdeel kunnen vervangen door één met aarde en de aarde in de kast vast maken.
Dan kan je een drie-aderige kabel met aarde stekker gebruiken.
Je hebt dan eigenlijk weer een Klasse 1 apparaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_veiligheidsklasse
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbelge%C3%AFsoleerd

Spikes25

Het lijkt mij niet verstandig om te gaan klooien in het apparaat, zo is het ook niet ontworpen. En waarom zou je de boel gaan aarde.

Ter info, ik zie wel eens dat er een draad wordt aangelegd van de cv naar een apparaat, om zo het apparaat te voorzien van een aarde. Dit is niet toegestaan, en is ook (levens) gevaarlijk zijn. Het apparaat kan onder spanning komen te staan, o.a. bij een lek spanning.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

jowa

Draad aan cv is zeker een nogo.
Bij veel cv's zijn de leidingen in de vloer tegenwoordig zelfs niet meer van metaal. Dan heb je zeker geen aarde.

Men verwacht door het aarde van de apparatuur een beter geluid.
Wel eens gedaan met een cd-speler en dacht daarna een beter geluid te hebben. Week later weggehaald en kon zo 123 geen verschil horen.

blackmolley

Bedankt voor deze uitgebreide uitleg mannen maar kunnen jullie me vertellen wat een klasse 1 en klasse 2 apparaat is ? En waar uit zich dat ?

tks
Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI