set van tvk

Gestart door tvk, augustus 27, 2014, 11:13:16

Vorige topic - Volgende topic

tvk

Weet iemand of ik ergens de leeftijd van mijn apparaten op kan vragen?
Ik heb nogal wat kleur verschil tussen mijn cd14 en de pm14.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

tvk

Citaat van: lo op april 28, 2015, 18:31:33
Wat is het serienummer?

Zie:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,78.msg443.html#msg443

Bedankt lo

3e en 4e cijfer bij de cd14, 00.
                  3e en 4e cijfer bij de pm14,  04

Dus 2000 en 2004?

Dan gaat het denk ik om de laatsten van beide apparaten. Toch is de gold kleur van de pm veel donkerder

tvk

Het kleur verschil is hier goed zichtbaar.
Beetje jammer het kleur verschil.
De dv12 en sa17 waren wel hetzelfde als de pm14.

Maar van de 3 spelers is de cd14 met afstand de beste. Ben er verder super blij mee. Tank van een speler. Zeker niet zo'n  rammel bak als de sa17.

Mvg tonny

lo

Citaat van: tvk op april 28, 2015, 18:40:37
Bedankt lo

3e en 4e cijfer bij de cd14, 00.
                  3e en 4e cijfer bij de pm14,  04

Dus 2000 en 2004?

Dan gaat het denk ik om de laatsten van beide apparaten. Toch is de gold kleur van de pm veel donkerder

Tot welke datum de CD14 gemaakt is weet ik niet.
Mijn toenmalige set: CD17, PM14 en ST17 heb ik gekocht in voorjaar 2004, dat waren toen de laatsten uit die serie, dat jouw PM14 uit 2014 komt klopt dus als een bus.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

tvk

Deze review is uit 1998. Dus 2000 zou best eens kunnen kloppen denk ik

lo

SMarcel

He Tonny,

Ik heb de Magnat weer in de kamer staan. Ik heb toch even een vraag m.b.t. jouw Magnat stands.

Of het is een vertekend beeld of het is gewoon zo maar zijn die stands niet te hoog??????????

Ik heb de mijne op de stands van Canton staan en qua speaker maat verschillen deze niet zo erg maar wat mij volgens  mij opvalt is dat jouw Magnat te hoog staan.

Als ik meet vanaf de vloer, komt het midden van de tweeter (dome) op precies 90 cm, dus zeg maar op luister hoogte.

Hoe hoog is dat bij jou??

Groeten,

Marcel

tvk

De standers zijn inderdaad te hoog. Dit heb ik bewust gedaan. Als mijn zoontje wat ouder is en er af blijft, dan maak ik andere.
25 tot 30cm lager

Mvg tonny

tvk

Ik vond nog wat interessante info over de pm14
Wou ik even delen.

http://audiophillness.com/marantz-pm-14mkii-ki/I

Dan onder integrated amplifier

Rob46

Super mooi en top component van Marantz!

tvk

Ik zei ooit de pm14 nooit weg te doen.....
Maar vandaag was het,  bye bye marantz, welkom Mark levinson.
Wat een mega upgrade.  De cd 14 heb ik vorig jaar al weg gedaan samen met mijn cd collectie. Tegenwoordig stream ik via heos-link.
Dus marantz loos. Moet ik nu mijn forum profiel verwijderen?
😊

lo

Gefeliciteerd met deze aankoop, veel plezier ervan!

Nee hoor, lekker je bevindingen blijven posten en deelnemen aan diit mooie forum.

xander32

Wow, mooimerk, mooi apparaat 👍🏻.

Citaat van: tvk op maart 24, 2018, 20:38:18

Ik zei ooit de pm14 nooit weg te doen.....
Maar vandaag was het,  bye bye marantz, welkom Mark levinson.
Wat een mega upgrade.  De cd 14 heb ik vorig jaar al weg gedaan samen met mijn cd collectie. Tegenwoordig stream ik via heos-link.
Dus marantz loos. Moet ik nu mijn forum profiel verwijderen?
😊