Tja, als je dit zo leest lijkt een subwoofer inderdaad voor de gemiddelde woning overbodig, die haalt die ideale maten nooit.
Ik trap er iedere keer ook weer in, en na 10tallen subs nooit echt lekkere bas respons kunnen krijgen op de plek waar ik zit, waar die verdomde sub ook stond.
Maar ja, dat door de commercie en door fabrikanten zo langzamerhand ingebakken gevoel dat je een subwoofer MOET hebben anders doe je niet mee.......
Ik heb nog niets gekocht, ga eerst nog maar eens een paar Blu rays bekijken zonder sub, en dan eens met een zo hoog mogelijk objectieve insteek, wie weet laat ik het toch bij de Quantum 1009.
Wel interessant dat het idee van Bose om kleine speakertjes te voorzien van een subwoofer de audio wereld zo veranderd heeft en nu nagenoeg iedereen "overtuigd" is dat een sub echt moet.
En met die maten van golflengtes blijkt dus ook weer waarom de buren meer last van de bassen hebben dan degene die zelf in die (te kleine) kamer zit en het volume van de sub maar aan het verhogen is om iets te horen van dat ding.
Misschien dat
Audyssey LFC wat kan helpen om de buren te ontlasten van gedreun, maar dat zal de kwaliteit van de bas weergave ook niet ten goede komen.
Maar beste pameijer, moet je eens opletten hoe dit bericht de grond ingeboord gaat worden, want kom niet aan het "heilige huisje" subwoofer genaamd.....