Marantz PM11S3 vs PM16

Gestart door AkTeVox, augustus 09, 2014, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AkTeVox

#60
Heb nu toch al een paar uur naar de PM11S3 kunnen luisteren en ik moet zeggen dat ik LAAIEND ben over deze amp. De phono trap is van uitmuntende kwalikteit, zo heb ik mijn vinyl's nog nooit gehoord.
Het lijkt de perfecte match te zijn met mijn Quadral's. De Marantz houd ze stevig onder controle.
De volumeknop vraagt dan wel weer wat gewenning. De range gaat van -78 tot 0 en het gaat pas echt lekker op -20. Dit kennen we van onze HT combi de AV7701/MM7055 daar is het net zo. Als je het volume bij de PM16 op 10u had ging die al vrij hard.
Anyway de PM11S3 is een fantastisch klinkende versterker met de afwerking van een Rolex.  :wink:

Ik speel nog met de gedachte om binnen afzienbare tijd een SA11S3 aan te schaffen maar heb hier toch een paar bedenkingen bij. Momenteel gebruik ik de CD17 en vraag me af of de nieuwe SA11S3 zoveel beter is. Ik heb niet de intentie om me SACD schijfjes aan te schaffen. Buiten de "perfect match" met de PM11S3 heeft dit dan wel zin?
Iemand ervaring mee met de upgrade van een CD17 -> SA11S3?


Groet,

Frank

joep

De upgrade van een CD17 -> SA11S3 is voor 85% uiterlijk.
Het zal ietsje beter zijn maar als je geen A-B vergelijk gaat doe zul je daar nooit achter komen.
Een NA-11 echter is natuurlijk een ander verhaal.

AkTeVox

Citaat van: joep op augustus 15, 2014, 10:25:38
De upgrade van een CD17 -> SA11S3 is voor 85% uiterlijk.
Het zal ietsje beter zijn maar als je geen A-B vergelijk gaat doe zul je daar nooit achter komen.
Een NA-11 echter is natuurlijk een ander verhaal.

Laat horen. Je maakt me benieuwd.

joep

#63
Een NA-11 is een cultuuromslag. Dacht dat jij het bij die zilveren schijfjes wilde houden.
Er zijn wel mensen je voor gegaan naar een NA-11 en die hebben ook hun cd's in de verkoop gedaan (cz79 bijv.).
Kwaliteit van het geluid zou in ideale omstandigheden (bron) dan ook echt boven de SA-11s3 uitkomen.
Zoals ik al zei, een cultuuromslag. Maar het kan voor jou toch verstandig zijn om i.p.v. naar een SA-11s3 te kijken naar een NA-11 te gaan luisteren.

Zoldar

Daar kan ik me weinig bij voorstellen. De DAC+line out stage's zijn iedentiek als in zelfde printplaat met componeneten.

Zou het loopwerk in de SA11s3 zo beroerd zijn?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

100%Marantz

Is het verschil tussen een SA11 en NA11 niet meer bij de bron te vinden dan de harware?
marantz, what else?

Zoldar

wat versta jij onder bron. In het ene geval levert het loopwerk de data in het ander geval de streamer.

Ik heb nooit veel verschil bemerkt tussen een gestreamde flac of het dezelfde cd, aangelsoten op een en dezelfde dac.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

polleke_cgc

Citaat van: Zoldar op augustus 15, 2014, 14:31:51
wat versta jij onder bron. In het ene geval levert het loopwerk de data in het ander geval de streamer.

Ik heb nooit veel verschil bemerkt tussen een gestreamde flac of het dezelfde cd, aangelsoten op een en dezelfde dac.

Er is ook helemaal geen verschil... Dat is nu net het voordeel van het flac-formaat : dat het een lossless compressieformaat is (wat ook de reden is dat het "maar" een 40% kan comprimeren).
In principe kan bij een audio-CD niet gegarandeerd worden dat elke bit telkens identiek gelezen wordt, maar die verschillen zijn enorm klein en worden toch opgevangen door de foutcorrectie die er verder op toegepast wordt.
Je zal een rappe moeten zijn om hier verschillen te horen (maar er zijn er die beweren dat ze het verschil horen tussen een CD en een geripte CD). Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet bij hoor ;).
Nu : een goed rip-programma (zoals een EAC) leest je CD enkele keren bij dat rippen, zodat dergelijke fouten er niet meer kunnen zijn. Het werkt zo natuurlijk stukken trager, maar je bent tenminste zeker dat het goed geript is.

Marantzer

ik denk dat je beter niet naar de SA11S3 kan gaan luisteren ... die is zoveel mooier dan je CD17 en vervolgens zijn je luidsprekers je volgende zwakke schakel  :schater:

De SA11S3 en NA11S1 hebben dezelfde DAC (Burr-Brown DSD1792A) en je kan (als je die nog niet hebt, een  streamert kopen en) de  SA11S3 gebruiken als DAC.
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

SB_Marantz

Citaat van: Zoldar op augustus 15, 2014, 13:58:07
Daar kan ik me weinig bij voorstellen. De DAC+line out stage's zijn iedentiek als in zelfde printplaat met componeneten.

Zou het loopwerk in de SA11s3 zo beroerd zijn?

Nog niet, is nog nieuw.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

IK heb  dit  topic  een beetje  gelezen.  Ik vind het niet helemaal een  eerlijke  vergelijking . Die  11S3  is  nieuw  de  PM16  is  alweer  bijna  20 jaar oud.  Ik vraag me  af  als  de  Pm16 niet  beter klinkt  na  revisie.  Die  walgelijke ELNA's  kunnen  de  sound  behoorlijk  slechter  maken.   :wink:

Ik heb ook de  PM15  hier  gehad.  nummer  1  premium lijn,  at is  absoluut  een dijk van een versterker!. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ligt er maar aan waar ze in het circuit zitten...maar je hebt gelijk.
De vergelijking was verre van objectief.
Wie weet hoe slecht dat ding er aan toe was.....

stupid
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op augustus 15, 2014, 22:07:31
Nog niet, is nog nieuw.

pas op!   Ik irriteer  mij  mateloos  aan  de  prijzen die ik zie  voor marantz  sa-cd  spelers.  ALLEMAAL  boven de  1000,-  Terwijl  het  originele  loopwerk 7.95 kost, 12.95 met verzendkosten.   Dit loopwerk  is  en combi loopwerk  dat  voor  alleen cd, of  alleen dvd, of  alleen sa-dvd  kan worden gebruikt.  Typisch  Chinees  ontwerp  om 1  ding  voor  meerdere  doeleinde  te  gebruiken.   Die dingen zijn hun geld  NIET  waard.   :wink:   Merendeel  van het  marantz  apparatuur  nu  te  koopt  = -70%  van de  winkel waarde  waard. ;) .

Als  ik nu  een cheque  blanc  had  en ik zou  een nieuwe  stereo  audio  systeem  moeten aanschaffen. Met mijn ervaring  en kennis  van  die  apparatuur  zal ik NOOIT  marantz nu kiezen.    :wink:


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Tja, je bent erg beperkt in je keuze natuurlijk.
CDM loopwerken zijn er niet meer.

En dat nieuwe spul gaat om de haverklap stuk.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden