niew lid/verschillende vragen (-:

Gestart door michel2, juni 29, 2014, 12:41:13

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Als je tevreden ben zou ik zeggen houden zo  pompom

dit is wel een erg mooie set  http://link.marktplaats.nl/m825365842

Ik draai nog wel eens flink stevig ,maar ook juist op lage volume,s maakt het een groot verschil of je een 7000 range serie of premium 15 serie hebt omdat alles veel gedtailleerder en gecontroleerd klinkt

Marantz 81

Citaat van: Zoldar op juli 01, 2014, 09:41:29
meen eens.

al die hocus pocus over dat alles eender klinkt moet een weerwoord krijgen :)

Kijk, bij 75 db houd ik geen onkyo of sony receiver uit elkaar. bij 85db mischien nog niet. maar zet de graaf buizenamp aan en ik pik hem er zo uit, level matched, blind, met handen gebonden en met mijn rug naar de speakers toe. ik kan het meten en je de verschillen laten zien in REW freq sweep.

dus iedereen mag zijn goed onderbouwde technische kennis hebben, maar het veranderd niets aan de objectieve en subjectieve observatie.

verder is het een dooddoener om te zeggen dat dat alleen geld 'binnen de amp zijn technisch kunnen' 
zoals je uit de polls hier hebt kunnen zien zijn er redelijk wat mensen (25% of zo) die op wat hoger spl van muziek genieten. die komen er niet met een 30watt pioneer ampje met 1 torr en een trafo van een dvd speler. ga een keer bij arjan zitten en zie hoe hij zijn dynaudios focus 220 naar 100 db uitsuurd met zo'n amp. er komt zeker geluid uit, maar daar is dan alles mee gezegd.

maar in deze discussie, iemand die niet luid (zeg 75db max) luisterd en van plan is met andere EV te gaan klooien, ben ik het met jullie eens. gemier in de marge, die extra watts gaan niets uitmaken, eerst kijken naar de speakers ed.

Dat die versterker toen niet ging clippen was een wonder  :-D dat ging goed hard met procupine tree  HB

ik draai ook niet meer zo hard als toen men gehoor moet nog langer mee ,oren hebben al genoeg schade opgelopen in discotheken enzv  de buren gaan elke keer klagen ook niet zo gek ze beleven live concereten op zulke volume,s  :schater: ben niet iemand die schijt aan een ander heeft maar er moet ook wel wat kunnen dus geef ik het aan ze door als ik visite krijg en stevig ga draaien

michel2

http://www.hifido.co.jp/KWmarantz+pm/G1/P0/A10/E/0-10/S0/C14-82638-18091-00/

deze staat dichter bij, maar ik had mezelf eigenlijk voor genomen om dat jaar niks meer aan deze hobby uit te geven. (-:

trouwens, komt mn vriendin gisteren thuis van het werk ik dacht nog, die zal wel blij zijn dat die gedrochten van vloerstaanders de hut uit zijn, verteld ze mij haar fijn dat de nieuwe speakers niet mooi vind ze had ze vind die vloerstaanders veel mooier !ze vind het maar niks ! ze kan natuurlijk geen bloemen vaas boven op deze speakers zetten (-: