marantz pm14s1

Gestart door gerardo, mei 31, 2014, 14:08:35

Vorige topic - Volgende topic

gerardo

hallo,ik ben van plan om een nieuwe marantz pm14s1 versterker te kopen,ik ben nu nog in het bezit van een denon pma2000r.is er iemand  die kan vertellen of er wezenlijk klankverschillen zijn tussen de denon/marantz

lo

Als je van plan bent een nieuwe te kopen zou ik mijn oude mee naar de winkel nemen en ze 1 op 1 vergelijken, volgens mij krijg je dan het beste antwoord op jou vraag.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: gerardo op mei 31, 2014, 14:08:35
hallo,ik ben van plan om een nieuwe marantz pm14s1 versterker te kopen,ik ben nu nog in het bezit van een denon pma200r.is er iemand  die kan vertellen of er wezenlijk klankverschillen zijn tussen de denon/marantz
Zoals Lo reeds aangaf  :yes:.

De Denon versterkers zijn wat minder bekend dan die van Marantz, maar schijnen desondanks minimaal gelijkwaardig te presteren aan prijsgelijke Marantzversterkers (of zelfs beter).

contour

Ligt ook een beetje aan de rest van je set. Speakers??
de Denon is een prima versterker(ooit ook in mijn bezit geweest), ruim in het vermogen, etc.
dus waarom wil je veranderen?
klank, weer wat nieuws......noem maar op.
en zoals  gezegd, wil je vergelijken neem de versterker dan mee, of vraag of je de Marantz thuis in je eigen setup kunt beluisteren en vergelijken.
succes
Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

thanatos

hallo,ik ben van plan om een nieuwe marantz pm14s1 versterker te kopen,ik ben nu nog in het bezit van een denon pma200r.is er iemand  die kan vertellen of er wezenlijk klankverschillen zijn tussen de denon/marantz

Die PMA-2000R is een mooie versterker. Als je hem van de hand wilt doen, ik zoek er nog een..

Verandering van spijs doet eten. Dus eens wat nieuws kan leuk zijn. Of je klankmatig winst gaat halen durf ik niet te stellen.

Cornelis1921

@gerardo,
Klankverschil tussen jouw huidige PMA2000R en de beoogde PM141 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, en dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Jammer voor Thanatos, maar ik zou de PMA2000R lekker houden en het budget in andere (audio)zaken steken.
Groet,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Citaat van: Cornelis1921 op juni 01, 2014, 09:31:39
@gerardo,
Klankverschil tussen jouw huidige PMA2000R en de beoogde PM141 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, en dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Jammer voor Thanatos, maar ik zou de PMA2000R lekker houden en het budget in andere (audio)zaken steken.
Groet,
Cor.

Ja kijk Cor, zo trek je de economie dus niet op gang!

Cornelis1921

Citaat van: joep op juni 01, 2014, 12:41:28
Ja kijk Cor, zo trek je de economie dus niet op gang!
Er is nog nooit een ecomie geweest die op gang getrokken werd of hoefde te worden gezien het feit dat dat al net zo'n denkfout is dat een economische crisis of recessie géén natuurlijke verschijnselen zijn die net zo meeademen op de golven van de evolutie als alle andere natuurlijke èn culturele fenomenen. De mens ís God niet en kan zelfs niet doen alsof. :-P

Denken = geloven met de rede, maar zonder elke reden. :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Sta mij toe het daar totaal niet mee eens te zijn.

George C. Marshall

rexp

Verschijnselen die meeademen op de golven van fenomenen?

Dit is gewoon wartaal.

bas focal marantz

Zoiets staat wel ergens in de bijbel , na 7 vette jaren komen er 7 magere, de economie lijkt er weleens op na vette komen altijd magere en vice versa, haleluja de tijd van vette jaren komen eraan dus doe gewoon gek en koop een andere versterker.

Cornelis1921

Citaat van: rexp op juni 02, 2014, 00:26:30
Verschijnselen die meeademen op de golven van fenomenen?

Dit is gewoon wartaal.
Helemaal mee eens, maar kom daar maar zelf eens op. :-D byebye

lo

Back on topic graag!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

jowa

Is het nu een PMA 200R of een PMA 2000R?
Hoe oud is deze?

Als je wat nieuws wil, is de 14S1 zeker een mooie versterker om voor te kiezen.
Heeft o.a. stand-by en een P-Direct ingang.

Wat betreft advies, ga de Marantz bij een dealer beluisteren en neem de Denon mee voor een A/B vergelijk.