Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 16, 2007, 20:33:26
Modificatie kan op zich geen kwaad. :Laten repareren bij Marantz is geen noodzaak, omdat alle onderdelen los te koop zijn, via de juiste kanalen. Tevens kan een ervaren audio reparateur bij jou in de buurt waarschijnlijk meer dan die nitwitz bij het merk zelf kunnen (uit ervaring!!!! Penhold en consorten, maar ook bij bij.v Kenwood en Pioneer).
Kortom, niet veel reden tot het niet laten modificeren. Garantie ben je sowieso na 6 maanden al kwijt en daarna moet je je maar behelpen met hun 2 jaar garantie van de verkoper en daarna ben je coulance-technisch toch aan de heidenen overgeleverd.
Toch zijn er wel genoeg redenen om het NIET te laten modificeren.
Garantie is wel degelijk belangrijk. Jij als consument hebt 2 jaar garantie en binnen die 2 jaar moeten defecten worden verholpen die met normaal gebruik niet mogen optreden.
Pas na die 2 jaar gaat coulance lopen.
Heb jij modificaties laten doorvoeren, dan ben jij je garantie direct kwijt.
Na de garantie moet je inderdaad naar reparateurs naar keuze. Merkreparateurs kunnen weigeren, omdat ze alleen maar standaard schema's kunnen lezen, echt technische mensen zijn maar beperkt te vinden. Daarnaast kun je wel weer bij je mod bedrijf terecht (mits niet opgeheven).
Daarnaast is een modificatie niet altijd een verbetering!!!!
Wat voor de één voordelig uitpakt, kan in een andere set finaal de mist ingaan.
Marco en ik heb dit ondervonden mijn gemodificeerde cd-speler. Bij mij werd het beter, maar bij hem werd het een drama.
De enige wijze waarop je erachter kan komen of een modificatie past in je set, is door de gemodificeerde speler bij jou thuis te laten spelen. Gaat echter moeilijk, zonder eerst de speler te modificeren.
Ik denk dat Hifi gek wel een voor hem goede overweging maakt.