De set van Nielslu

Gestart door Nielslu, februari 23, 2014, 12:14:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Wellicht is een UD ook nog een optie?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Gerkro

Of de SA7001 die schijnt prima te zijn, past prima bij je SR en er staat er nu een op MP voor 175 vraagprijs! (100 euro hoogste bod.)

http://link.marktplaats.nl/779198740

Gerkro


Citaat van: Nielslu op februari 24, 2014, 19:30:41
Hmm, 'voor het oog' wil ik dan toch wel graag een Marantz, anders zou ik er een Denon DVD3910 neer willen zetten.

Zijn er ook multichannel SACD spelers van Marantz (dus geen dvd speler)?

Sorry... Lees nu pas dat je een multichannel zoekt..... :s

Nielslu

Ik zat al even te kijken naar de SA14, maar die is inderdaad geen multichannel... Dat vinf ik nou juist de meerwaarde van SACD, dus dan bij voorkeur een speler die dat wel kan (maar dan geen dvd's). Heeft Marantz die überhaupt wel gemaakt?

Die SA14 is wel een mooie speler trouwens, maar wel weer van ander niveau dan mijn SR. Daar zou ik dan eigenlijk al weer een premium PM versterker bij moeten hebben, dat wil ik eigenlijk (nog) niet.
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Zoldar

Marantz sa17 is een sacd speler met mutli channel sacd. Zeldzaam.

Als je van 5.1 sacd houd zou je ook een sr kunne overwegen die zelf sacd over hdmi ondersteund.
Of een van de prima dvd spelers v an marantz. Ik heb zelf de dv8300 en dv9500 gehad en dat waren beide prima spelers voor multi channel sacd n dvd- audio.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Gerkro


Citaat van: Nielslu op februari 24, 2014, 21:29:46
Ik zat al even te kijken naar de SA14, maar die is inderdaad geen multichannel... Dat vinf ik nou juist de meerwaarde van SACD, dus dan bij voorkeur een speler die dat wel kan (maar dan geen dvd's). Heeft Marantz die überhaupt wel gemaakt?

Die SA14 is wel een mooie speler trouwens, maar wel weer van ander niveau dan mijn SR. Daar zou ik dan eigenlijk al weer een premium PM versterker bij moeten hebben, dat wil ik eigenlijk (nog) niet.

En een pm is weer niet in multichannel te krijgen..... (Don't kill me als het wel zo is ;-)  )

Zoldar


http://youtu.be/E1Aa-FaexMY

Hier een filmpje van de dv9500 die hier zeer verdienstelijk multi channel muziek maakte. Dit is een dvd-audio overigens op 24/48 sample rate.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Nielslu

Die SA17 is wel een erg mooie speler, die zal ook wel het nodige kosten... Als ik een andere speler weer zou kopen, wil ik wel dat deze multichannel SACD kan afspelen.

Citaat van: Gerkro op februari 24, 2014, 21:44:03
En een pm is weer niet in multichannel te krijgen..... (Don't kill me als het wel zo is ;-)  )

Dat klopt, ik bedoelde dat ik dan vind dat mijn SR niet van dergelijke niveau is dat deze kan meekomen met zo'n speler. Dan zou ik voor stereo een aparte premium PM versterker willen hebben.

Ik ben echter niet alleen in huis, en het wordt er niet gebruiksvriendelijker op als er ook een losse versterker bijkomt waarvan de volume afgesteld moet worden op de instelling van de SR (of als de versterker een poweramp-direct functie heeft, dat dit dan weer aan moet staan).
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Nielslu

Ik zie dat Marantz ook een SA-8260 heeft gemaakt, ook wel een mooie speler (die speelt wel multichannel SACD). Die zal ook wel nooit aangeboden worden, of heel duur.
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Gerkro


Citaat van: Nielslu op februari 24, 2014, 22:45:25
Ik zie dat Marantz ook een SA-8260 heeft gemaakt, ook wel een mooie speler (die speelt wel multichannel SACD). Die zal ook wel nooit aangeboden worden, of heel duur.

Wordt toch een hele klus om aan een dedicated multichannel sacd speler te komen waarvoor je niet de hoofdprijs gaat betalen....

Volgens mij, als de sa17 al aangeboden wordt, moet je er wel 450 + voor betalen.. En is dat het je waard ;-)

Andere vraag: (puur interesse) worden er nog wel sacd's uitgebracht?

Nielslu

#40
Citaat van: Gerkro op februari 25, 2014, 07:33:03
Wordt toch een hele klus om aan een dedicated multichannel sacd speler te komen waarvoor je niet de hoofdprijs gaat betalen....

Ik denk dat je gelijk hebt...

Citaat van: Gerkro op februari 25, 2014, 07:33:03
Andere vraag: (puur interesse) worden er nog wel sacd's uitgebracht?

Volgens mij wel, maar ik heb al een wel een klein stapeltje SACD's.

Stel ik zou het hele SACD idee laten varen en een gewone cd-speler gaan zoeken. Welke Marantz spelers hebben er dan een betere dac dan mijn SR? Als ik een speler digitaal aansluit hoor ik geen verschil tussen spelers.

En heeft het dan wel zin om zo'n speler analoog aan te sluiten op mijn SR, of hoor je dan pas verschil als je een losse PM stereo versterkte erbij hebt?

Misschien dan toch ook maar gewoon een eenvoudige Marantz dvd speler (DV7001) oid gaan zoeken (als de DV6500 niet weer klaar kan).
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

jowa

Als (sa)cd's meer bijzaak zijn, probeer dan een dv-8003 of 8004 te pakken te krijgen. Kosten je de kop niet.

Nielslu

Citaat van: jowa op februari 25, 2014, 09:15:16
Als (sa)cd's meer bijzaak zijn, probeer dan een dv-8003 of 8004 te pakken te krijgen. Kosten je de kop niet.

Bedoel je DV8300 of DV8400?
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Zoldar

Kan allebei. Verschillen niet zo veel. Er staat ook een bd800x op mp. Veel duurder.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

audiof. zonder budget

Citaat van: Nielslu op februari 25, 2014, 08:07:55

Misschien dan toch ook maar gewoon een eenvoudige Marantz dvd speler (DV7001) oid gaan zoeken (als de DV6500 niet weer klaar kan).

De DV7001 klink bij gebruik van cd's heeeel verdienstelijk hoor, is zeker geen slechte keuze.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df