Wat voor sub kiezen?

Gestart door RoGEK, december 14, 2013, 19:34:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

audiof. zonder budget

#32
As je voornamelijk voor HT toepassing gaat is het gelukkig minder kritisch als voor muziek toepassing.
Ik heb hele goede ervaring met de Klipsch KSW10 (in relatie met het geld), deze gaat goed laag en de versterker is voldoende bemeten of dynamisch flinke pieken weer te geven. Verder goed snel waardoor hij bij muziek ritmisch blijft klinken en zeker niet uit de pas gaat lopen. Zelfs nieuw voor jou budget te vinden. Ik heb ergens nog een draadje staan over de prestaties van dat ding. Ik heb er 2 opgesteld en dat klinkt gewoon goed.

Recent,omdat mijn vrouw mopperde over de hoeveelheid die in de kamer staat, ben ik haar tegemoet gekomen en heb ik KEF HBT2SE gekocht en opgesteld, de klipschen zijn naar de voorkamer verhuisd. De KEF is een subwoofer die waarschijnlijk iedere vrouw mooi vindt vanwege het compactedesign. De prestaties zijn minder als die van de klipschen, evenals de diepgang, maar voor HT-toepassing is hier prima mee te leven.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

RoGEK

Deze dus?

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m757017487-225w-high-end-klipch-ksw-10-active-sub-woofer.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Had hem al overgeslagen ivm  verdacht lage prijs...
Dacht dat het niets kon zijn voor dat geld.

Zit ook nog naar een Canton AS 40 SC te kijken.
Iemand daar ervaring mee?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

audiof. zonder budget

Citaat van: RoGEK op december 19, 2013, 18:43:17
Deze dus?

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m757017487-225w-high-end-klipch-ksw-10-active-sub-woofer.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Had hem al overgeslagen ivm  verdacht lage prijs...
Dacht dat het niets kon zijn voor dat geld.

Zit ook nog naar een Canton AS 40 SC te kijken.
Iemand daar ervaring mee?

De klipsch gaat echt zo laag als ze opgeven en presteert echt heel goed (zeker voor het geld) Op hogere nivo's merk je af en toe dat de versterker op zijn tenen moet gaan lopen. Maar op dat nivo begint je vrouw te klagen (evenals je buren  clown1)

De canton ziet er op papier goed uit, 12 inch, meer vermogen als de klipsch... het advies blijft natuurlijk hetzelfde; luisteren.....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

fceg

Persoonlijk zou ik de Klipsch KSW 10 links laten liggen. Zelf heb ik deze ook en qua klank ben ik wel tevreden maar over betrouwbaarheid niet. Twee maanden nadat de garantie termijn was verlopen vertoonde de subwoofer al kuren. Zodra de subwoofer een muziek signaal krijgt gaat het led lampje groen branden maar geeft de subwoofer simpelweg geen geluid, zet ik de subwoofer handmatig uit en gelijk weer aan dan geeft hij ineens wel geluid. De subwoofer altijd aanlaten staan gaat soms dagen goed en ineens zomaar geen geluid meer totdat ik de subwoofer weer handmatig aan en uitzet. Schijnt een kwaaltje te zijn van deze serie heb ik van google begrepen, zie onderstaande link:

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=165110

Daar wijten ze het aan een zekering terwijl die van mij nog goed is.

De subwoofer heb ik een tijdje geleden al verhuist van mijn woonkamer naar mijn hobbykamer. Ik heb niet eens de moeite genomen om terug naar de winkel te gaan ermee aangezien ik toch wel erg teleurgesteld ben in deze subwoofer. Van een merk als Klipsch verwacht je toch wel iets meer kwaliteit.
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!


RoGEK

Had ik ook al gezien maar een 8" leek me wat klein..

Heb zojuist voor heel weinig een Acoustic Research Status 30A opgepikt.

Eens kijken of  ik hier niet teveel ruzie met de buren mee krijg.

Is een 12" front fire sub met een 90/180watt amp.

Morgen eens inmeten met audessy...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

 HB

Mijn ervaring is dat een zwakke sub die gaat bonken, die gaat vervormen/niet goed is af te stellen, eerder overlast geeft dan bijv. een 18" Velodyne uit de DD(+) serie.

RoGEK

Citaat van: xander32 op december 21, 2013, 08:09:16
HB

Mijn ervaring is dat een zwakke sub die gaat bonken, die gaat vervormen/niet goed is af te stellen, eerder overlast geeft dan bijv. een 18" Velodyne uit de DD(+) serie.

ik snap het maar voor 90 euro kon ik deze niet laten schieten.

filter direct omlaag gemikt tot 50Hz op de sub, heb hem alleen nodig voor het allerlaagste.

vanmiddag maar eens wat met plaatsing gaan stoeien.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Stadium III

Kijk goed bezig

Ik heb het grote broertje van de Stampade gehad en mmmm voor muziek ok maar films nee dat gaat hem niet worden

Maar met de nieuwe aanwinst lekker rommelen is ook leuk !!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

#41
Citaat van: RoGEK op december 21, 2013, 08:49:52
ik snap het maar voor 90 euro kon ik deze niet laten schieten.

filter direct omlaag gemikt tot 50Hz op de sub, heb hem alleen nodig voor het allerlaagste.

vanmiddag maar eens wat met plaatsing gaan stoeien.
Ja joh, voor dat geld kan je nog eens lekker wat uitproberen, gelijk heb je :yes:. Maar mijn opmerking was om aan te geven dat een grote en potente sub juist vaak minder overlast zal geven dan een kleintje ... Daar zijn vaak misverstanden over.

Have fun!

RoGEK

vandaar een 12" :D
meer dan zat in een tussenwoning met een "zwevende" houten vloer net zoals bij Wim :D

HB
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

jeffkef

ik heb de quadral qube 12 , ben er uiterst tevreden mee  :yes:
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd