B&W 683 of KEF Q700

Gestart door CBdicX, november 08, 2013, 06:11:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bas focal marantz

Citaat van: mountainbiker op november 09, 2013, 09:51:31
Ik houd niet van metalen, Kevlar of andere kunststoffen gebruikt om de conussen van drivers van speakers te maken.Hooguit een laagje polypropyleen op een papieren conus om wat te dempen. Zelfs niet als blijkt dat uit specs dat ze beter zijn.Vind het gewoon geen mooi geluid.
Jij bent dus net holle bolle gijs , papier hier  :wink:

Met papier is echt niets mis , simpel goedkoop tot konus te maken , vaak met goede tot zeer goede resultaten .
Een breedbander moet in mijn ogen van papier zijn .

Van het polypropyleen kan ik je deels volgen , een aantal van gehoord vaak echt bagger troep jakie , komt niets meer uit lijkt het wel , net of je een handdoek voor je speaker hangt .

Tot ik voor kort geleden AudioTechnology http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|132||| heb gehoord , toen heb ik mijn mening radicaal moeten veranderen , het kan dus wel een polyprop met erg goed geluid , heel erg goed een van de beste drivers die ik tot nu toe heb gehoord .

Moet ik wel erbij vermelden dat elke driver bagger kan klinken in een speakers die niet goed is ontworpen .


Ooit hoop ik je voor mijn kevlar mid te krijgen zodat je die eens kan horen .


JohnWx

Citaat van: xander32 op november 09, 2013, 19:42:25
Ja, een Glenair 8-).

1 ? hoop toch 2 anders is de kerst surprise een domper :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op november 09, 2013, 20:04:24
1 ? hoop toch 2 anders is de kerst surprise een domper :cry:
... heb slechts geld voor eentje, dus dat wordt mono, maar wel op zeer hoog niveau :-D.

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 09, 2013, 20:09:22
... heb slechts geld voor eentje, dus dat wordt mono, maar wel op zeer hoog niveau :-D.

Veel vocal luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op november 09, 2013, 18:21:24


Tot ik voor kort geleden AudioTechnology http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|132||| heb gehoord , toen heb ik mijn mening radicaal moeten veranderen , het kan dus wel een polyprop met erg goed geluid , heel erg goed een van de beste drivers die ik tot nu toe heb gehoord heb.



Hier Harbeth, ook polypropyleen.  :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RoGEK

discussie hier is al niet meer nodig...
hij gaat blind 683 van b&w kopen...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

bas focal marantz

Citaat van: RoGEK op november 10, 2013, 09:37:42
discussie hier is al niet meer nodig...
hij gaat blind 683 van b&w kopen...
Dan moet de discussie doorgaan , maar een andere kant op .

Dat hij niet blindt moet kopen .


Zoldar

Of juist wel. Hj geeft aan dat hij de zaak terug stuurt als het niet bevalt. Dat is ook een vorm van thuis uitproberen.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

Ik ben inderdaad een voorstander van thuis proberen, niet in een luisterruimte.
Dat kan zonder problemen bij iedere zichzelf respecterende audio zaak en anders is er altijd nog kopen via Internet, dan heb je sowieso 14 dagen uit proberen.
Zo ben ik over gestapt van PM Pearl Lite naar 15S2 die in mijn kamer duidelijk beter klonk.
Staat even los van alle andere discussies.
Dus ik zeg thuis proberen, dat is de enige echte goede weg.

Zoldar

Goed bezig. Hier in rdam een goede dealer gebonden die mij de mogelijkheid gaf een weekend lang 2 paar speakers te testen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

Een van de reden dat ik het liefst ga voor de 683 is dat er een bas reflex poort aan de voorkant zit en niet achter.
Mijn speakers moeten dicht op de achterwand staan, kan niet anders, en dan geeft een bas poort achter snel een te dreunerige bas.

KEF maakt gebruik van passieve woofers en een redelijk kleine middentoner (ook met passieve driver eronder), passieve drivers hebben bij mij in het verleden niet zo een goede indruk achter gelaten, front gepoorte speakers wel.

Zoldar

Alsje van levendig houd, check ookeens triangle. Die gebruiken poort aan de voorkant en een 17 cm papier middentoner.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

Mooie speaker, en wat een joekels, en een navenant prijsje.....
Ze zullen allemaal wel iets anders klinken maar ze lijken wel op elkaar  :wink:

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op november 10, 2013, 14:38:57
Mooie speaker, en wat een joekels, en een navenant prijsje.....
Ze zullen allemaal wel iets anders klinken maar ze lijken wel op elkaar  :wink:
Ze klinken i.i.g. heel helder, transparant en toch harmonisch zonder een dreunige bas. Je moet wel van helder en sprankelend houden, maar ze zijn nergen "te" in, wat ik al zei: zeer harmonisch, gewoon een goede speaker voor de liefhebber van veel detail. En deze speakers klinken beslist niet klinisch: de naam zegt het al... :yes: Als ik jou was zo ik ook deze een eens gaan beluisteren, sowieso leuk en de moeite waard.
Gr.
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *