Xander,
Ben deze middag nog eens tot bij de dealer geweest voor een paar andere zaken.
Mijn zoon was mee en die wou het vergelijk tussen de CM'9 en de 683 horen. De brave man gaf meteen een schitterende hifi demo met onze meegebrachte cd (Tony Joe White - Closer to the truth). We merkten meteen dat de 683 het zeer goed deed tegenover de veel duurdere CM9. Het midden en hoog was iets beter maar geen grote verschillen. De bass daarentegen was bij de 683 voller en aangenamer. Ook kregen we een demo met Monitor Audio speakers en Dali. Deze speakers klonken werkelijk beter dan de B&W's maar de prijs was er naar. Ik weet niet meer welke beide type's van speakers het waren maar de Monitor Audio's hadden een prijskaartje van 3K en de Dali's 4K euro. Dat er dan een flinke verschillen zijn tegenover speakers van 1400 euro's lijkt me meer dan normaal.
Achter ons in de showroom stond een prachtige Classé set met daar op een paar B&W 802 diamond's. De Dealer zag dat we kwijlend naar die pracht set stond te kijken. Eens horen vroeg ie, nou graag zeiden we. Prompt werd onze cd in de Classé gelegd. Heren wat we daar ten horen kregen hebben we nog nooit gehoord. Tony Joe White stond letterlijk in de showroom! Voor de prijs van 16K mocht ik het hele setje mee huiswaarts nemen.
Zo zag de set eruit maar dan met één CA2200 eindbak.